Sinds een maand hebben wij zandpaddocks aan de stallen gemaakt. Nu loop ik tegen het probleem aan dat er allemaal hooitjes en strootjes door het zand heen gelopen worden. Deze wil ik er natuurlijk graag uithebben om te voorkomen dat het weer 1 grote drap wordt. Ik ben op zoek naar een mestvork die fijnmazig is, zoiets als zoals dubbeltjesgaas. Weet iemand of dit bestaat?
Arethe
Geplaatst: 07-02-10 16:46
Ik ken alleen als hele fijne een vlasvork.
Misschien dat je daar zelf nog gaas tussen kunt vouwen?
hogere drempel neemt minder makkijk mee naar buiten, hooi zo eerleggen dat ze niet mee aar buiten kunne nemen, en die bladhark is ook een goed idee
Odi
Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-10 20:31
We hebben net 40 centimeter grond laten uitgraven, drainage matten neergelegd en vervolgens opgehoogd met zand. Zie elke dag heerlijke ligafdrukken van de paarden dus dat betegelen vind ik geen goed idee. Ben er verbaasd over hoeveel zand er aan de hoeven blijft zitten en mee de stal ingenomen wordt en hooitjes er weer mee naar buiten worden genomen. Zal de bladhark eens proberen en anders zelf iets met gaas in elkaar proberen te prutsen.
@Odi: hoe voer je je hooi?? Op de grond of heb je het ergens in zitten ??
Odi
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-10 10:20
We hebben een hoek in de stal afgezet en daar wordt het hooi in gegooid. Mijn paard pakt vervolgens een hele pluk en gooit die voor de staldeur zodat tijdens het eten naar buiten kan kijken. PS. het hooi wordt al helemaal uit elkaar getrokken en uitgeschud voordat het de bak in gaat.
DubbelFun
Geplaatst: 08-02-10 10:29
In dat geval zou het misschien een optie zijn als je een kleinmazig hooinet in stal hangt. Dan kan hij maar kleine hapjes nemen, die niet snel uit de mond zullen vallen.
Voorbeeldje bij hoe het bij mij zit.
Odi
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-10 10:51
Dat is inderdaad een idee. Hoe heb je dat net gemaakt? Omdat het een vierkant model is. Gewoon de ringen eruit gehaald?
DubbelFun
Geplaatst: 08-02-10 11:10
Die netten zijn kant en klaar te koop in NL en Duitsland http://www.hooinet.nl of www.heunetz24.de (= goedkoper)., Maar je kunt ze zelf ook maken van een bagagenet wat je tegenwoordig verplicht over een karretje moet hebben. Wel zoeken naar de soort met de dikkere draad (minimaal 3/3,5 mm) en een kleine maasbreedte (van 3 tot 4 cm). Die vouw je dubbel en maakt de zijkanten dicht met stevig touw. Bevestiging met isolator-ogen. Je kunt het net ook 'rijgen' tussen 2 houten latten en deze latten op de wand vastmaken.
Afgelopen zatedag was ik al bij de welkoop geweest, ze hadden niets wat daar op leek. Dus ik net helemaal blij bellen om een zaagselriek, hadden ze nog nooit van gehoord .
Afgelopen zatedag was ik al bij de welkoop geweest, ze hadden niets wat daar op leek. Dus ik net helemaal blij bellen om een zaagselriek, hadden ze nog nooit van gehoord .
Kun je gewoon bij Agradi bestellen, daar hebben ze wel meer praktische dingen, zoals afdeknetten
Kan het niet vinden hoor. Wel die gewone standaart mestvorken. Ik zoek dus iets met "dwarsligger" zodat het een soort grove zeef wordt. Anders vallen de hooitjes er nog doorheen.
Nee helaas. Gebruik deze nu en heb daar van dat kleine vierkante gaas in gemaakt. Maar dat gaas is veel te slap. Kan me daar nu wel mee redden maar is niet ideaal.