Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
leuke is ik ben al jaren aant denken ben over de perfecte stal:)
maar dat gebeurt heel vaak niet Maartje1990 schreef:het is zeker een vooruitgang en ik hoop dat deze vooruitgang een vooruitgang is naar 24/7 buiten. Het is ook zeker beter dan de meeste paardenstallen, maar ik blijf erbij dat 24/7 buiten toch ECHT het beste is.
mazzeltje schreef:Kokopelli schreef:met name dat verweiden! gevaarlijk zelfs dan moet je zoveel ontwormen en daar ben ik absoluut geen voorstander van.
Ze werken er wel met wormeitelling, wat ik heel goed vind.
)jomaro schreef:Maartje1990 schreef:het is zeker een vooruitgang en ik hoop dat deze vooruitgang een vooruitgang is naar 24/7 buiten. Het is ook zeker beter dan de meeste paardenstallen, maar ik blijf erbij dat 24/7 buiten toch ECHT het beste is.
Ook met 24/7 zullen er vele mopperen aangezien de paarden dan heerlijk in een blubber wei kunnen lopen.
Met de vorst in een bevroren ongelijke wei moeten lopen.
Met warm weer staan ze weer veel liever binnen uit de zon en weg bij alle steekbeesten.
24/7 voor veel paarden ellende gaat geven door het te veel aan gras kunnen eten, denk aan fjorden , shetlanders, haflingers.
Denk ook dat je niet alle paarden hetzelfde kan behandelen, en dat maakt het voor vele pensionhouders zo moeilijk om een gulden middenweg te vinden waar iedereen tevreden mee is.
en ze staan echt niet meer binnen door steekbeesten of zon
Kokopelli schreef:daar ben ik ook een grote voorstander van, maar je ziet dan niet wat er allemaal slaapt......en als dat wakker wordt heb je een fixe besmetting te pakken