Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Met een dubbele deur, mocht het ooit nodig zijn, maar normaal gesproken zullen ze altijd open staan.
Roka schreef:Jee veel vragen, weet niet hoe het allemaal in Italie geregeld en is wat het bij jullie kost?
Wij betalen voor een baal hooi 2,5 euro en voor stro ook!
Onze stallen stonden er al toen wij ons huis kochten.
Wat je wil en wat je kan (financieel en wat van de gemeente mag) is zo individueel!
Maar een eigen rijbak bijvoorbeeld was voor ons een absolute must!
An1985 schreef:hey even off topic. waar ga je wonen in italie? ik woon in perugia..

Ibbel schreef:Ik heb geen ramen in mijn stal (zou het je ook afraden, ik vind het tamelijk onveilig), de bovendeuren staan altijd open.
Stybba schreef:Ibbel schreef:Ik heb geen ramen in mijn stal (zou het je ook afraden, ik vind het tamelijk onveilig), de bovendeuren staan altijd open.
Ik ken een stal waar ze scharnier ramen (of hoe zeg je dat... iig dat de ramen open kunnen en niet altijd dicht zitten) hebben met plastic ipv glas en daarvoor nog tralies zodat de ruiten niet kapot getrapt kunnen worden.
TS: verdiep je een beetje in wat er voor aanbod is vanuit verkooppunten voor stalbouw. Misschien kan je er ideën uit halen.
) en is aan de kant van de box van de shetlander gewoon aan de bovenkant een stuk open. De box van het paard is wel dicht aan de achterkant maar dus goed geventileerd want de bovendeur staat altijd open en ventileert via de shetlanderstal. Warm water heb ik niet bij de stal, wel een buitenkraan met koud. De opslag van krachtvoer heb ik in een klein aanbouwtje aan de stal vast, wat open is. Ik heb nooit meer voer in opslag dan in de tonnen past anders maken de muizen het toch maar open. Het hooi staat achter de stal met een zeil er over. Ik heb wel als een van de eerste dingen een goed gedraineerde paddock aangelegd. Het is maar een kleine, 12 bij 12, maar ik ben er nog elke dag gelukkig mee. Tja en een goed schrikdraadapparaat natuurlijk, van 5 Joule.
Warm water komt van de boiler af die gewoon aan het huis aangesloten is.