Is bij jullie de kwaliteit van het stro ook zo wisselend? Wij hebben meestal stro wat uit frankrijk komt, en dat was mooi geel, maar laatst noodgedwongen stro van nederlandse oogst, man oh man.... muf, grijs (geen schimmel), gewoon rommel. En dan het ene pak (van die grote balen) zit zo strak geperst dat je het echt met je handen uit elkaar moet trekken, het andere pak valt compleet uit elkaar, en het volgende pak blijven mooie plakken die je makkelijk met een hooivork kan uitstrooien... Voortaan toch maar proberen het franse stro te pakken te krijgen
Caira
Geplaatst: 03-02-10 09:31
gewoon overleggen met je leverancier. Wij halen het rechtstreeks van het land dus dan controleren we het gewoon bij het oprapen. Toch is de opname van het grijze stro vaak vele malen beter dan van mooi geel stro.
Sosha
Geplaatst: 03-02-10 09:35
Ik ben dit jaar inderdaad van leverancier gewisseld. Altijd goed stro van hun gehad (wel duur, maar ach, kwaliteit betaal je) maar dit jaar had ik inderdaad balen met schimmel er tussen zitten. Moet je bij mij niet mee aankomen als je je stro duur wilt verkopen. Ik heb stro er alleen bij om te voeren, heb dus niks aan "onsmakelijk" spul, dat kan zo de mesthoop op.
Maar bij mijn nieuwe leverancier nog geen onvertogen strootje tegengekomen (en gelijk een stuk goedkoper, maar dat komt ook omdat ik nu grote pakken heb, tegen kleintjes bij de oude leverancier).
wat voor prijzen en gewichten moet ik dan aan denken sosha?
Sosha
Geplaatst: 03-02-10 09:59
pfoe, dan zou ik de rekeningen weer op moeten zoeken. Maar ik betaalde al meer dan 4 euro voor een klein pak. Nu 8 euro voor een groot pak dat ongeveer zoveel weegt als 3 van die kleintjes (toen natuurlijk even uitgerekend). Scheelde voor mij enorm. Grote pakken zijn wel wat onhandiger, maar ik heb gelukkig veel opslagruimte waar ze direct naar binnen gereden kunnen worden.
Kleur van het stro kijk ik niet zo naar, dat zegt volgens mij niet veel. Wel naar hoe het ruikt en of het stoffig is. Muf stro eten die van mij niet, dus dan kan ik het net zo goed niet voeren. Schimmel is natuurlijk helemaal foute boel.
oh ik denk al, een groot pak bij mij zijn die pakken van een ton
Sosha
Geplaatst: 03-02-10 10:05
Lol, vandaar dat ik het er even bij vermeld, dit zijn niet die hele reusachtige pakken. Als het moet kun je deze met 2 man nog wel verplaatsten, dat gaat met die hele grote echt niet lukken. En aangezien ik geen heftruck heb daar, vind ik dat verre van ideaal.
ik ben erg benieuwd naar het gewicht Sosha en of je weet met wat voor pers het gemaakt is.
Sosha
Geplaatst: 03-02-10 10:09
Tsja, kan het telefoonnummer van deze leverancier wel voor je opzoeken als je wilt. Kun je hem zelf alle details vragen, want ik weet het inmiddels niet meer (wat voor pers, weet ik zo wie zo niet).