Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nicci88 schreef:ze is nog geen 4, dus zal nog wel iets groeien, maar niet veel.
bij kinderen zeggen ze altijd: niet vaak genoeg onder de kont geschopt, maar ik zou het niet proberen bij je pony
ne verder is het helaas gewoon afwachten
daar hoopte ik ook op
. De meeste paarden groeien door tot ongeveer 6 jaar. Sommigen zijn op hun vierde bijna volgroeid, maar anderen doen er wat langer over. Hetzelfde geldt voor de jeugdigheid: sommige paarden blijven nou eenmaal wat langer jong, net zoals mensen.
Geef het nog een jaar of twee en dan kun je pas echt zien hoe je paard zal zijn. Doordat ze de eerste jaren vooral in de hoogte groeien kunnen ze er behoorlijk ielig uitzien op hun 3e/4e. Ook training kan een hoop verschil gaan maken het komende jaar.
Elmee schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Mijn hafje wordt deze maand 4 en ik denk dat hij maar 1,40m is. Te klein dus. Hij lijkt mij ook zo pony-achtig. Hij is wel nog hengst maar ik weet niet ofdat nu een voor- of nadeel is? Ik hoop echt dat hij nog wat gaat groeien, maar ik denk dat je daar weinig aan kunt doen.
), je zou niet denken dat hij 'maar' 1.40 is.
Denk dat je arabje nog wel een paar cm groeit hoor. Eliine schreef:Na hun 3e/4e gaan ze pas echt in de breedte groeien hoorGeef het nog een jaar of twee en dan kun je pas echt zien hoe je paard zal zijn. Doordat ze de eerste jaren vooral in de hoogte groeien kunnen ze er behoorlijk ielig uitzien op hun 3e/4e. Ook training kan een hoop verschil gaan maken het komende jaar.
En daarbij, t blijft wel een arabier he, dat zijn nu eenmaal niet de meest brede paarden
nickyu schreef:Eliine schreef:Na hun 3e/4e gaan ze pas echt in de breedte groeien hoorGeef het nog een jaar of twee en dan kun je pas echt zien hoe je paard zal zijn. Doordat ze de eerste jaren vooral in de hoogte groeien kunnen ze er behoorlijk ielig uitzien op hun 3e/4e. Ook training kan een hoop verschil gaan maken het komende jaar.
En daarbij, t blijft wel een arabier he, dat zijn nu eenmaal niet de meest brede paarden
oei .. nou vergis je er niet in
ze tonen rank , mede door hoofd en benen
maar in de regel zijn ze breder dan ze tonen

En idd de romp mag dan breder zijn dan het lijkt, maar het blijven in verhouding smalle paarden.

Appieee schreef:Ben ik de enige die denkt dat de TS dit berichtje voor de grap heeft neergezet?![]()
Lijkt me echt zo'n typisch bericht om heel Bokt uit de tent te lokken, vooral gezien dat zinnetje: Als ze niet groter word ga ik toch echt een ander zoeken.
Kan het fout hebben hoor, maar ook omdat de TS nog maar 2 berichten heeft geplaatst..
Appieee schreef:Ben ik de enige die denkt dat de TS dit berichtje voor de grap heeft neergezet?![]()
Lijkt me echt zo'n typisch bericht om heel Bokt uit de tent te lokken, vooral gezien dat zinnetje: Als ze niet groter word ga ik toch echt een ander zoeken.
Kan het fout hebben hoor, maar ook omdat de TS nog maar 2 berichten heeft geplaatst..