Hey Maartje,
Ook ik heb dit probleem bij mijn pony. Al sinds vorige zomer begon hij zich te schuren. Vroeg in het najaar kreeg hij z'n dikke wintervacht wat het probleem alleen maar verergerde. Komt erbij dat ik mijn pony niet kan wassen. ( Bang voor water en kleine ruimtes ).
We hebben al van alles geprobeerd en laatst is de Veearts geweest en toen hebben we een sterk spul gekregen waarmee hij ingespoten moest worden, echter mochten wij onze pony alleen in de kleine ruimte verzorgen daar waar het voor bedoeld is, maar helaas ging dat niet.
In de winter en met vorst hebben we niets kunnen doen en toch bleef hij schuren, nu 2 weken geleden maar lokaal wat gespoten op de plekke waar hij schuurt. Het gaat redelijk moet ik zeggen, maar of ik nou kan concluderen dat het over is??Nee, absoluut niet. Per 1 maart gaat hij 24/7 de wei op en wellicht dat het dan ietwat minder zal worden.
Enerzijds lijkt het bij mijn pony een gewoonte, anderzijds ook weer niet. Ook hij heeft op z'n hals alles kaal geschuurd, niet echt met verwondingen maarde haren zijn wel weg.
De veearts kon toen niet zeggen dat het eczeem was, maar wat is het dan?? Dan zou ik het al beter moeten laten onderzoeken en als het niet over gaat, gaat dit dus ook gebeuren.
Je hebt weinig aan mijn antwoord, maar heb toen wel spul gekregen dat ontzettend giftig is voor anderen dieren. Maar schijnt heel goed te werken mits dit consequent erop gedaan word. Wij konden dit niet maar dat wil niet zeggen dat het spul niet goed is.
Misschien dat ook ik hier lees wat verder te doen.
Groetjes Sjattukuh