1 jarige Nrps -er

Tja die kun je niet laten staan he?
Foto's van nu volgen nog..
v: First Stayershof Ramzi H
m: onbekend maar er zit new Forest in.
vader is 1.47 en moeder is **graaft even in geheugen** net kleine D-pony.
Dat ik de gelegenheid heb om dadelijk 2 paarden aan huis te houden (heb al een ruin)
ben ik wel super blij mee. Wellicht komt er nog een jaarling shettie bij..puur om lekker te laten dollen..Ben zelf ong. 1.76 dus zal deze dame niet actief rijden (buurmeisje).. maar wanneer ze een beetje aan de maat wordt (minimaal 1.44 en zeker niet rank is, wil ik misschien er nog wel een bosritje op maken..mocht het niet gaan is het ook oke.).
In goed overleg blijft ze enkele weken bij deze mensen staan. Ze komt uiteraard naar ons huis toe.. maar kan nu er nog niet meteen in de wei. Heb al wel tijdelijk ander onderkomen kunnen regelen. Maar daar staat een hengstje van april-juni 2009, die volgens de pensioneigenaresse al dekt. Tja en zij denkt dat een merrie van april 2009 al drachtig kan worden.
En ik wil geen jaarling alleen in de weide hebben..lijkt me zo zielig.Natuurlijk wil ik dat een onvolgroeid diertje niet aan doen...maar kan dit uberhaupt wel? Is zo'n merrie al echt zo vroeg vruchtbaar
? En eigenlijk wil ik haar niet twee keer verhuizen.. lijkt me al vrij stresserig gebeuren voor haar!
In een normale kudde worden zulke jonge merries denk ik ook nog niet gedekt. Maar omdat wij de paarden niet in (hun eigen) familieverband laten opgroeien gebeuren er sociaal gezien 'onnatuurlijke' dingen.