Toch weer terug naar stro...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janflicka

Toch weer terug naar stro...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 02:09

Paar maanden geleden de overstap naar vlas gemaakt...iets waar ik heel tevreden over was en ben!
Maar tevens kwam ik wat dingen tegen,waardoor ik toch terug ben gegaan naar stro.
Ten eerste was het vlas voor mijn ruintje heel prima!(met oppotten en bijstrooien deed hij een ruime week met een nieuw pak erbij).
Alleen mn veulen gooide wat roet in het eten,door de hele stal om te woelen,waardoor ik bij haar meer moest bijstrooien.
Ze presteerde het om de onderlaag door de bovenlaag te woelen,en dat werd een smeerboel!
Met 2 shetjes werd het dus een dure hobby om vlas te gebruiken.
Het doen van de stallen,was bij mn ruintje een peuleschil,maar bij het veulen was ik heel wat tijd kwijt aan verspreidde drolletjes zoeken.
Heb ze dus weer op stro gezet,en mijn ruintje bleek dolgelukkig ermee :D
Normaal is als ze van het land komen,zijn eerste gang naar de voerbak!
Het stro lag erin...hij nam een aanloopje,nam eerst een hap,en ging daarna heerlijk liggen rollen erin.
Pas toen bedacht hij zich,dat er eten stond ;)
Dus ik ben weer terug bij het oude en vertrouwde stro...wel met een onderlaagje van zaagsel of vlas(puur omdat dat wat meer opneemt als stro).
Maar verder dikke laag stro,en ze vinden het heerlijk!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:52

Stro is fijn, omdat ze er van kunnen eten, maar verder is vlas toch wel fijner. Minder troep en het neemt veel beter vocht op. Beter voor de hoeven. Mijn pony staat in een uitloopstal met betegelde uitloop en de stalbodem is bedekt met vlas.