Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.

Bizzybijtje schreef:irma_llove schreef:dat is niet zo handig indedaad, hoop niet dat deze zo;n úitbrekertje word. dan heb ik er nog wel even werk aan
Op den duur heb je alles gebarricadeerd en kunnen ze nergens meer langs hoor
Je moest eens weten hoe onze wei er nu uitziet na alles extra goed vast te zetten
Bizzybijtje schreef:He, als je die gebruiksaanwijzing hebt gevonden, mag ik dan vragen waar?? Pfoe word er ook knettergek van. En dan met name het 'ik-heb-zin-om-wat-van-de-wereld-te-zien-kwaaltje' (lees: ontsnappen). Paar weken geleden stond er 's nachts een politie aan de deur die een melding hadden gekregen dat er 2 shetlanders door de dorpsstraat liepen
(Niet die van ons hoor
) .
fjordnina schreef:Ben bang dat dat niet geheel overdreven is. Na 40 jaar shetlanders te hebben gehad zitten de draden hier op 15, 30, 60 en 90 cm.
Goed stroom erop en om het helemaal af te maken zijn over de scharnieren van de hekken spijkers krom geslagen. Anders tilden ze de hekken eruit.
(en dat is echt niet leuk!).YSR1971 schreef:Tenminste 3 draden, laagste op 20 of 30 cm, en dan nog is het vaak niet genoeg, veel Shetjes zijn ware uitbreekmonsters! En het gras is ALTIJD groener aan de andere kant voor een Shet! Bij ons is het nabijgelegen kerkhof ook erg interessant(en dat is echt niet leuk!).
Goed opletten op het gras en onkruid onder de draden, dit moet je wel weghalen, anders lekt de stroom weg (als je een stroomkastje hebt, is ie vrij snel leeg). Gaas/schapengaas hebben wij zelf niet, ik heb er bij iemand anders een keer een Shetlandveulen in vast zien zitten en ik vind het gevaarlijk.
Succes met het Shetproof maken van je weide!
DANKJE!!!