*POLL* Hoever zou jij willen rijden voor je pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel minuten zou jij willen rijden voor een prettige pensionstal?

Binnen 15 minuten.
66 (43%)
Binnen 30 minuten.
72 (47%)
Binnen 45 minuten.
8 (5%)
Binnen 60 minuten.
2 (1%)
Maakt niet uit als het de juiste pensionstalling is voor ons.
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 151

annebe

*POLL* Hoever zou jij willen rijden voor je pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 09:43

Ik ben voor mijzelf een aantal zaken aan het uitzoeken vandaar een poll.
En zullen binnekort nog een aantal specefiekere vragen komen betreffende pensionstalling.
De mening van Bokkers uit Belgie zijn ook belangrijk :Y)

Zou je ook uit kunnen leggen aan welke criteria zo'n pensionstalling voor jou zou moeten voldoen?
En nietemin, welke afstand leg je nu af?

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:46

Afstand vind ik toch wel meetellen omdat ik er elke dag heen ga (reistijd=verlorentijd!). Vandaar dat ik max. een kwartier er over wil doen. Het moet natuurlijk wel een goede plek voor mijn paard zijn, dat staat voorop. Nu staat "ze" op 10 autominuten (omrijden) of 15 fietsminuten (binnendoor) afstand. Voor mij dus prima. Ik denk ook dat de reisduur samenhangt met de frequentie dat je naar stal gaat. "Vroeger" had ik een verzorgpaard, voor 2xp.w. en die stond op bijna een half uur rijden. Toen vond ik dat geen probleem.
Laatst bijgewerkt door edith2 op 29-01-10 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:47

Mijn paard staat al een aantal jaar op deze pensionstal, maar ik ben in de tussentijd wel verhuisd. Nu ben ik nog maar 15 minuten onderweg met de auto, voorheen was ik 25 minuten onderweg.

Eisen voor een stal: veel weidegang, deskundig toezicht, eigen voer kunnen meebrengen (eigen instructie kunnen meebrengen, al komt het hier niet veel voor dat dat niet kan), en zo zijn er nog wel wat meer dingetjes.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:48

Ik heb mijn paardje op een pensionstalling gehad welke een half uur rijden was met de auto.
In het begin geen probleem, maar op een gegeven moment werd de sfeer en kwaliteit slechter en dan gaat het je echt opbreken.
Ben toen uiteindelijk ook gaan verhuizen en nu staat ie op 5 minuten met de auto. En dat is dan echt een heel stuk fijner.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:48

Voor mij was het duidelijk dat zodra ik weer een paard zou kopen ik terug zou gaan naar de stal waar mijn vorige paard ook stond. Ondertussen verhuisd en ipv 5 minuten is het nu 15 minuten rijden. Maar ik ben zo tevreden over de stal dat zolang de reistijd reeël is mijn paard daar blijft staan. Heb voor 30 min. gekozen aangezien het naast een fulltime job wel haalbaar moet blijven om er dagelijks langs te gaan.

Wat ik belangrijk is dat mijn paard er goed staat, schone/lichte stallen, elke dag overdag naar buiten in groepjes, binnen en buitenbak, uitrijmogelijkheden, wasplaatsen, meerdere voermomenten. En de sfeer!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:49

Ik heb minder dan 15 minuten gekozen, had het me een half jaar geleden gevraagd en ik had "maakt niet uit" gekozen maar dat heen en weer rijden werd ik toch echt zat. Ik reed elke dag 30-40 minuten enkele reis naar stal...... Ik sta nu op 4 minuten afstand!

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:49

Ik heb binnen 30 min gekozen. Mijn bijrijdpaard staat op een stal hier 10 minuutjes vandaan met de auto. Mijn vorige bijrijdpaard was 20 min rijden.

Wanneer ik een eigen paard zou hebben wil ik niet meer dan 30 min rijden, liefst minder dan 15 min. Maar als het echt niet anders kan.....

Een pensionstal moet voor mij aan de volgende criteria voldoen:

* in ieder geval een buitenbak
* wasplaats met liefst ook warm water
* ruime, lichte stallen
* liefst het hele jaar weidegang, al is het alleen overdag
* niet te druk/te vol

Verder maakt het me niet zoveel uit, mag heel sober zijn. Als het maar schoon en netjes is.

Urielle

Re: *POLL* Hoever zou jij willen rijden voor je pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:07

Het hangt erg af van de regio, vroeger woonde ik in Brabant en zaten er eigenlijk genoeg pensionstallen in de buurt. Hier in Antwerpen is het triest en heb ik me erbij neergelegd dat de betere stallen toch snel 45 minuutjes rijden zijn. Maar ik zal erg blij zijn als ik straks de paarden aan huis heb hoor!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:10

IK heb <30 minuten aangekruist. Ikvind 20-25 minuten ook acceptabel.

Wat mee gaat spelen is eerder het aantal km's dan de reisduur. Ik wil graag ook op de fiets kunnen gaan. Wanneer ik alleen met de auto kan, dan komt er per maand al snel een flink bedrag aan benzinekosten bij de pensionkosten.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 12:47

Bedankt voor jullie antwoorden!
Hier kan ik zeker wat mee.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:51

Het liefst niet langer dan 15 minuten. Voor onze quarters is dat niet mogelijk. Geen enkele pensionstal op redelijke afstand met de juiste bodem. Voor de haflinger een pensionstal op 10 minuutjes rijden. Super.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:55

Tsja, met 15 minuten ben ik net de stad uit in de spits, en daar ligt toch echt geen weiland. :+

Ik vind maximaal 30 minuten wel te doen. Liever blijf ik zo rond de 20 minuten zitten. Nu staat mijn paard op 20 minuten als het rustig is op de weg, 30 in de spits. Het is 15 kilometer.

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:58

Voor mij is het ook max 15 min. Omdat ik er in de zomer graag op de fiets heen wil. Dan heb ik geen zin om heel lang op de fiets te zitten. En omdat ik op school een heel raar rooster heb met veel tussenuren. Dan zou ik in die tussentijd alvast kunnen mesten o.i.d.

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:18

Ik denk dat iedereen het liefste dichtbij zit! Kan je ook op de fiets of lopen.30 minuten is wel te doen natuurlijk, maar als er iets wat goed genoeg is dichterbij zit dan liever dat *D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 14:39

Ayas@ Kan je uitleggen waarom je voor je quaters een juiste bodem zocht? En waar moest deze bodem aan voldoen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:42

Ik heb 15 minuten gekozen, met de auto dan. Dit gezien ik 16 ben en gebonden ben aan fiets, brommer zodra ik er een heb en ouders.
Bovendien is alle reistijd tijd die van de tijd met mijn paardje afgaat, en dat is gewoon jammer..

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:23

Ik koos ook voor 15 minuten. Na tweeëneenhalf jaar best wel ver van stal te hebben gezeten, ben ik toch heel blij dat ik er nu binnen 10 minuten kan zijn.
Zeker als ze wat mankeren en je een telefoontje krijgt of je snel wil komen.... Of als je een paar keer per dag medicijnen moet geven of moet stappen...

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:03

Hooguit 30 min.
Waar ik eerst stond moest ik ongeveer 30 min rijden, dat gaat op den duur best tegenstaan. Ik ging elke dag, want anders kwamen de paarden er niet uit. Of ik regelde het onderling. Niet ideaal, maar had het er wel naar mijn zin.
Momenteel sta ik op een (privé))stal waar ze lekker 24/7 buiten staan, en binnen kunnen met eventueel noodweer oid. 5 min met de auto rijden. Dit is voor mij de ideale stal, zeker voor de paarden en uitrijmogelijkheden. Iets beters heb je hier niet (vind ik!).

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:04

30 ,minuten met de fiets.
meer dan genoeg.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:52

Ayas doelt waarschijnlijk op een reiningbodem... :)

Ik heb nu 'binnen 45 minuten' gekozen, maar da's maar net afhankelijk van wat een stalling mij biedt. Als ik niet per sé elke dag zou moeten komen dan wil ik best drie kwartier reizen, moet je veel zelf doen dan ligt dat natuurlijk anders. :)

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:54

Ben het eens met TurdusMerula hierboven :j
Ik heb nu ook binnen 45min. gekozen omdat mijn pony nu op 30min. afstand staat.
Binnekort word een nieuwe weg geopend waardoor ik er sneller ben maar als mijn pony het er goed heeft ben ik allang blij.
Moet wel zeggen dat ik nu op een stal sta waar ze van half 7 tot half 9 buiten staan en dan op stal worden gezet en ik onderling dingen kan regelen en dus niet elke dag hoef te gaan :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:02

Het ligt er ook heel erg aan... Op het moment ben ik heel tevreden over de stallingsmogelijkheden hier in de buurt. Mocht dat niet meer zo zijn, en ik heb mijn perfecte stalling ergens anders gevonden, dan zou ik daar best nog langer voor willen reizen.
Het is heel moeilijk te zeggen, omdat je de omstandigheden niet weet...

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:40

Ik heb voor 15 min gekozen....maar mijn paarden staan nu thuis. Al zou ik naar een pensionstal gaan, waar ik nog wel even over heb nagedacht wil ik dat toch binnen een kwartier rijden hebben. Anders ben ik meer dan een half uur kwijt en dan kan ik thuis al gemest hebben en schiet je er nog niets mee op!!!

Als ik naar een pensionstal zou gaan zou ik dit belangrijk vinden:

Ruime stallen, met goed stro/ vlas bed (dus geen dun laagje) moet goed gemest worden. Op regelmatige tijden gevoerd worden. Ook moeten ze elke dag buiten komen, minimaal in een paddock. En de stal moet over buiten en binnebak beschikken...En het liefst dicht bij ruiterpaden....Ik ben nogal veeleisend....bied een stal dit niet dan kan ik beter thuis blijven staan!!!!

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:02

ik heb 15 min. gedaan,

ik vind 30 toch wel heel lang aangezien ik ookal 18 km heen en 18 km terug naar school fiets, en dat is anderhalf uur en anderhalf uur terug, dus dan zou ik gewoon 4 uur per dag bezig zijn met fietsen, en dat vind k gewoon teveel!

mijn verzorgpony staat nu bij de buren, wel lekker dus!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 08:34

Shoefshoef@ Je hebt je paarden nu bij huis staan, waarom zou je ze gaan verhuizen naar een pensionstal? Het lijkt me heerlijk om de paarden zo dicht bij te hebben of ligt het aan de faciliteiten die je zelf niet hebt?