Wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bellizdej

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 10:30

Hoi,
ik heb een verzorgpony gevonden, maar ik woon in eindhoven en de pony in helmond
denken jullie dat dit een probleem is?
Het is wel heel belangrijk dat het paard door mij verzorgt word want de eigenaar doet niks meer en heeft het paard daar zo maar achtergelaten. Ik wil het paard heel graag helpen maar is het haalbaar denken jullie?

groetjes Kelly

8nnemiek

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:32

Vertel eens wat meer..
Hoezo, de eigenaar doet niks meer? Krijgt het paard wel nog gewoon voer en water elke dag, en wordt de stalling nog betaald, of is het echt verwaarlozing? En heeft hij jouw gevraagd om te verzorgen, of heb je dat zelf besloten?

bellizdej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 10:36

De eigenaar komt daar nooit meer de pony staat in de wei en daarlangs woont een man en die zorgt nu voor de pony geeft het eten. Maar heeft zelf eigen paarden dus geen tijd om te rijden en poetsen en dat soort dingen. het paard krijgt dus bijna geen beweging en staat alleen in de wei.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:38

Wat voor vervoer heb je om daarheen te komen? Met een scootertje kun je er vast wel heen rijden, al moet je je afvragen of je elke dag meer dan een uur onderweg wilt zijn. Met je fiets ben je toch echt wel een uur onderweg en(tenzij je van fietsen houdt) wordt al gauw vervelend als je dit meerdere keren per week gaat doen. Bovendien ben je dan veel tijd kwijt en zul je regelmatig een avond weg zijn, ik weet niet hoe je met school zit maar ook dat zal waarschijnlijk aandacht moeten hebben.
Je kunt jezelf afvragen hoeveel tijd je erin wilt steken en hoe je tegenover het reizen staat, dan kun je voor jezelf afwegen of je dit werkelijk wilt doen.

bellizdej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 10:39

ik heb helaas geen scooter ben wel 16 maar dat zit er niet in.
mijn ouders kunnen mij wel 1x per week op een zondag brengen en desnoods kan ik met de bus maar dan ben ik wel 1uur onderweg. wat zouden jullie doen?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:41

Ik zou iets zoeken wat dichterbij is zodat je met eigen vervoer heenkunt.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:43

Tja, hoe hard het ook klinkt maar als je maar één keer in de week kunt komen heeft de pony er ook weinig aan. Ik zou dus ook iets zoeken wat dichterbij is.

bellizdej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 10:46

Evelijn: als ik niet ga heeft het paard helemaal niks want ze kunnen niemand vinden dus dan zal het paard nog voor lange tijd helemaal stil staan en niet gepoetst worden

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:59

Tja, als jij iedere zondag gaat. Beter iets dan niets.
Maar je moet die man dus wel eens gesproken hebben, anders dan wist je niet dat hij het akkoord vind dat jij die pony doet. Kun je die man dan niet overhalen om een verzorger te zoeken die wat meer in de buurt woont, of een shetje erbij te zetten?

bellizdej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 11:05

hij kan niks in de buurt vinden en niet iedereen kan er op rijden omdat het een b-pony is. Hij wil geen extra omkosten hebben dus een shetje zal geen oplossing zijn.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:05

kellyxx schreef:
Evelijn: als ik niet ga heeft het paard helemaal niks want ze kunnen niemand vinden dus dan zal het paard nog voor lange tijd helemaal stil staan en niet gepoetst worden

Niet gepoetst worden is echt niet erg voor een paard, zeker niet voor eentje dat de hele dag buiten staat. En beweging heeft hij ook niet nodig als hij in de wei komt. Ik zou dus lekker een verzorgpony dichterbij zoeken!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:43

sorry, maar klinkt penny? een paard in de wei, krijgt eten, wat wil dat beestje nog meer (behalve misschien een ander paardje?)

paard hoeft echt niet elke dag bereden te worden en gepoetst te worden hoor. denk zelfs dat een paard beter af is als dat niet gebeurt :o

en ik maak nergens uit je verhaal op dat je bent GEVRAAGD om te zorgen voor dit beestje?

bellizdej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 11:50

het paard verveelt zich, en ik ben wel gevraagd was vergeten erin te zetten. en er kan geen ander paard bij omdat het 1 niet zo'n grote wei is en 2 de man wil geen omkosten betalen.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:12

kellyxx schreef:
het paard verveelt zich, en ik ben wel gevraagd was vergeten erin te zetten. en er kan geen ander paard bij omdat het 1 niet zo'n grote wei is en 2 de man wil geen omkosten betalen.

;-) Heeft hij je verteld dat hij zich verveeld??
Paarden hebben soortgenoten nodig, niet zozeer mensen hoor.. :+

De man die dus nu het paardje voert voor iemand die niet meer omkijkt naar zijn eigen paardje,
besluit om een verzorgster te zoeken?
Dat mag hij helemaal niet, hij is de wetmatige eigenaar niet.

Als er niet naar het dier omgekeken wordt, moet de eigenaar gewoon gevraagd worden of hij geen afstand wil doen van de pony.

Dan kan de pony ook nog ergens heen waar hij met soortgenoten om kan gaan.

Als ik jou was zou ik hier niet mee in zee gaan, dit verhaal is te ingewikkeld en vaak worden de verzorgsters daar altijd de dupe van..

Moet jij dan gaan betalen voor het voer ed?

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:01

Als jij maar 1 keer in de week kunt,zou ik in ieder geval niet rijden.Misschien wat wandelen of stappen,maar je kunt een paard niet ineens aan het werk zetten als je maar 1 keer in de week komt.Dat is zeer ongezond voor het paard.Wij hebben ook een poosje een meisje gehad die een paard bij ons reed,maar op een gegeven moment kwam ze nog maar 3 keer in de week.Dat is niet eerlijk tegenover een dier.Als je verwacht dat ze presteren met rijden,moet je er ook de tijd insteken.Dat meisje hebben we dus ook niet meer laten rijden bij ons.Als die pony helemaal niet meer verzorgd wordt is er misschien sprake van verwaarlozing en kun je beter de dierenbescherming bellen.

Moderatoropmerking:
Dit is een oud topic, het is niet meer toegestaan hier te reageren, nieuwe reacties zijn dan ook verwijderd
Laatst bijgewerkt door Tanja op 07-03-10 17:09, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Reacties verwijderd en mod opmerking toegevoegd.