Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nienkexD schreef:Is de e-pony van haar zelf ?
Dan hoef jij de wei niet af te huren zodat er geen ander paard bij in kan, dit is ook gezellig voor haar pony, en die heeft ook stro nodig en een shetlander heeft niet veel stro nodig,
hij zal ook wel gras eten dus ik denk niet dat de eigenaresse van het weiland iets over de prijs te klagen heeft!
anders moet je het er is met haar over hebben
josie schreef:Weet je zeker dat de E pony en het shetveulen 2 balen hooi per dag krijgen? Dit is wel erg veel.
Voor een paard reken je ongeveer 7 kg per dag voor.
Baal is gemiddeld 20 kg, daar zou je dan bijna 3 dagen mee doen, stel 2 voor het gemak.
1 baal = 2 dagen
15 per maand x 3 euro (om bij de rekensom van Ibbel te blijven) = 45 euro per maand, stro nog even niet mee gerekend, nog het onderhoud, water, rente, arbeidsloon (mesten) e.d..
Denk dat 50 euro een nette prijs is.
, die ben ik nog niet tegen gekomen) siskeh schreef:Ik ben met 3 paarden(2 pony's en 1 paard) maar 1 a 1,5 pak per dag nodig.
Zo kom ik ook op de kosten van 1 euro per dag per paard, veel meer kan er gewoon niet in(afhankelijk van de hooikosten en de grote v.h. paard kan dat natuurlijk wel meer worden)
(knap trouwens, balen van 10 kilo, die ben ik nog niet tegen gekomen)