Schrikdraad, merk of niet etc

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjaM74

Schrikdraad, merk of niet etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 17:30

Nou flink bezig alles in het gereedheid te brengen voor onze 1e ijslander aan huis.
Nu ben ik me aan het verdiepen in schrikdraad. Kan ik het best een bekend merk als galangher nemen of betaalje daar zoals voor wel vaker voor de naam?
En zou ik de honden ook met schrikdraad uit de tuin van d eburen kunnen houden?
Ik wil 3 rijen doen, de onderste zal dus vrij laag komen (voor de kleine honden).
Er zit aan alle kanten ook een sloot van 2 en 3 meter die ze tegen houd. Maar onze ridgeback is een kei in sloten springen :D
Iemand ervaring dus met de combi hond schrikdraad?

Zijn er ook schrikapparaten die zowel op vaste stroom als op batterij kunnen (en hoe nome je dit).
Heb al een beetje gegoogled hoor maar zie door de bomen het bos niet meer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:32

Bij Agradi vind je er veel over, daar heb ik ook gekeken.

Amiigo

Re: Schrikdraad, merk of niet etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:34

@@ dat ene honde draatje :P
Bij mijn oude vz pony hadde ze ook een klein hondje, [jack russel] en daar hadden ze een draadje op de grond gespannen, stond zeg maar veel volt op en denk maar niet dat die nog de tuin uitgaat xd

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:55

Ik heb zelf een schrikkoord , maar niet van gallagher.Ik weet het merk alleen even niet.

Wil je draad , koord of lint??

Zelf heb ik een lichtnetapparaat van gallagher ( de equimaster) en vind dit ideaal.Stekker in het stopcontact en hij doet het.
Ik heb er daarvoor altijd 1 gehad met batterij maar zelf vind ik dat niet zo prettig.

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 17:57

marleen_usar schreef:
Bij Agradi vind je er veel over, daar heb ik ook gekeken.

Oké zal ik daar eens gaan lezen. ;)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:50

Er zijn duo-apparaten, die zowel op batterij als lichtnet kunnen. Ik zou sowieso voor een apparaat kiezen dat via het lichtnet kan werken, dat geeft de beste werking.

Gallagher is qua kwaliteit heel goed, onze weide-afrastering is er ook van. Lint en isolatoren. Zit inmiddels 14 jaar, en is nauwelijks wat aan vervangen.
Maar tegenwoordig zijn er genoeg andere merken die ook zeer goede kwaliteit leveren voor een kleiner bedrag.

Kijk eens op: http://www.boerenwinkel.nl/index.php?item=weideafrastering&action=page&group_id=21&lang=NL
(www.allesvoormijnpaard.nl , is van Hofman Lieve's)

De omheining rondom de bak is lint en koord. Dat koord komt bij de link hierboven vandaan, het Excellent Koord Plus.
De kwaliteit daarvan vind ik beter dan koord dat ik eens bij Agradi had besteld (was ook goedkoper).

Draadjes tegen uitbrekende honden heb ik geen ervaring mee, maar dat moet prima te combineren zijn.

blontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:51

Hoeft geen merk te zijn volgens mijn. als die het goed doet.