Enorme groeispurt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Enorme groeispurt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 20:07

Hallo mede-bokkers,

Ik heb mijn paard nu al 8 maanden ( Jaja, gaat snel zeg! :+ ) en naar mijn idee is ze enorm gegroeit.
Toen ik haar kreeg was ze net 2 weken 5 jaar. Ze was 1.63/1.64.
Nu is ineens haar deken ontzettend klein geworden en haar halster past zelfs niet onder de kaak?
Nu hebben we d'r gemeten en is ze maarliefst 1.70/1.71! :Y) Echt een dikke groeispurt dus ...
Hebben we hier ook bokkers die paarden ineens een grote groeispurt hebben gekregen?

:evaw:

alovej

Re: Enorme groeispurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:10

Zoo!
Dat paard van je groeit echt snel zeg!
Maar het is best normaal!
Want als ze 5 zijn word alles iets breder en dikker.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 09:40

misschien heb je ook iets anders gemeten? die van mij heeft laatst een enorme krimpspurt gehad ;)

wernimsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:01

mijn haflinger was ook 4/5 toen ze een groeispurt kreeg..
ook een aantal cm erbij, ondertussen is ze 11 en heb het idee dat ze weer krimpt :P
moet ook zeggen dat ik nou een andalusier van 2 en half heb die behoorlijk begint te groeien en nou op een 1,56 zit ongv.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:07

Toen ik mijn ruin kocht was ie 6,5 jaar en 1.68m. Hij was goed getraind en zat dus goed in de spieren. Twee jaar later kwam zijn oude eigenaar kijken en die wist niet wat ze zag. Hij was veel groter volgens haar. Wij moesten er wel om lachen, dus wij de meetlat erbij en wat bleek: 1.73m (en krap gemeten!!). Daarna meteen wat rij foto's vergeleken en je zag idd een groot verschil. Vond ook al wel dat ie zoveel at en niet echt dik werd....
En mijn vorige merrie die ik als veulen gekocht heb, was met haar drie jaar 1.72m! Op de keuring zeiden ze dat ze niet veel meer zou groeien, maar inmiddels is ze 7 en meet maarliefst 1.83m..... Mischien zit het er iets in het drinkwater???

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 12:34

mamabird schreef:
Toen ik mijn ruin kocht was ie 6,5 jaar en 1.68m. Hij was goed getraind en zat dus goed in de spieren. Twee jaar later kwam zijn oude eigenaar kijken en die wist niet wat ze zag. Hij was veel groter volgens haar. Wij moesten er wel om lachen, dus wij de meetlat erbij en wat bleek: 1.73m (en krap gemeten!!). Daarna meteen wat rij foto's vergeleken en je zag idd een groot verschil. Vond ook al wel dat ie zoveel at en niet echt dik werd....
En mijn vorige merrie die ik als veulen gekocht heb, was met haar drie jaar 1.72m! Op de keuring zeiden ze dat ze niet veel meer zou groeien, maar inmiddels is ze 7 en meet maarliefst 1.83m..... Mischien zit het er iets in het drinkwater???

Jemig, die van jullie dus ook aardig gegroeit...