Mijn paard en pony staan samen in een ruime paddock (24/7) met schuilstal. In de schuilstal leg ik altijd het hooi, en nu met die kou, vind ik het wel fijn als ze ergens 'warm' en droog kunnen liggen. Stalletje heeft echter kiertjes aan de onderkant (anders zou het hout in de modder staan en wegrotten, waren we bang voor), dus vlas is bijvoorbeeld ideaal, maar zal wegwaaien, denk ik.
Stro wordt helemaal opgegeten en wat niet opgegeten wordt, wordt ondergeplast (en water/sneeuw lopen ze naar binnen daaroverheen) waardoor het één vieze sopbende wordt.
Ik weet niet zo goed wat ik nou het beste in de schuilstal kan leggen, iets wat niet met een klein zuchtje wind weg waait, niet lekker is om te eten (haha) en flink wat water kan hebben zonder verzadigd te raken.
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben!
Vlas lijkt me wel fijn, maar denk dat ik dan ga voor rubberen tegels en daarop dan vlas. Misschien nog een extra laag aarde/zand onder de tegels, zodat alles zo hoog ligt, dat er geen wind meer door naar binnen kan. Is wel zo fijn, als ze er willen liggen.