een haffie zonder mooie witte lokken, hulp gevraagd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anniquee

een haffie zonder mooie witte lokken, hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:01

Haaay. B-)

ten eerste, hier zullen al wel 300 topics over zijn maarja, sorry daarvoor. :o

Ik verzorg een Haflinger met erg korte, manen.
Ik wilde dus vragen hoe je er voor kunt zorgen dat de manen (sneller) gaan groeien. :o?

Nu heb ik eigenlijk het gevoel dat er helemaal niks bij aan groeit, maar dat zal wel aan mij liggen.
Er zit in ieder geval helemaal geen schot in. (ik verwacht natuurlijk geen wondermiddel, maar gewoon iets wat de haargroei stimuleerd?)
nou ik hoop op reacties, dank je wel!
Laatst bijgewerkt door Anniquee op 20-01-10 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:09

Volgens mij is het erfelijk bepaalt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:10

Verder kan ik je zeggen dat er niets bestaat dat haargroei bevordert, niet bij mensen en niet bij paarden, of het nu maan- of staarthaar betreft.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 20-01-10 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte van het omhoogschoppen, uit de tekst gehaald.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:10

Je kunt niks doen om de manen sneller te laten groeien. Sommigen zeggen in een vlecht zodat het minder snel afbreekt, maar daar geloof ik niet zo in. Gewoon afblijven en heel soms doorkammen, maar niet te vaak anders breek je de haren weer af. En geduld hebben :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:11

Ten eerste geduld is een schone zaak!

De elngte van de manen en de dikte is genetisch bepaald, hier kun je dus weinig aan veranderen.
Wat bij mijn haf helpt is constant vlechten erin, hierdoor breken ze minder snel, hierover zijn de meningen verdeeld maar bij mij werkt het super ;)

Verder groeien je eigen haar ook niet heel snel ook dat heeft tijd nodig dus voor je pony hetzelfde!

Ik vlecht 1 a 2x per week alles opnieuw, kam ze dan door en spuit er antiklit in.

Anniquee

Re: een haffie zonder mooie witte lokken, hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:12

Oke, dankjewel :D

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:16

ik heb wel altijd het idee dat de manen en de staart in de zomer sneller groeien dan in de winter, dus miss heb je van de zomer meer geluk ;p

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:22

Ze zeggen dat shapley's mtg het wel wat bevorderd je kan met de zoek functie hier wel topics vinden erover.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:40

Bij mensen helpt het als je vitamine B12 slikt voor bevordering van de haargroei maar voorals nog kun je dan geen wonderen verwachten en dat is bij paarden ook zo. Echt "groeimiddelen" bestaan niet.

Het kan best zo zijn dat de manen uitgegroeid zijn en niet langer worden. Dat is jammer maar je moet ze gewoon goed verzorgen zodat het niet te veel afbreekt.
Ik weet niet hoe oud je paard is maar als ze daarvoor nooit geknipt zijn end dan zou ik niet te veel verwachten dat ze nog erg lang gaan worden.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:41

Of MSM voeren kan ook helpen. Maar dat heb ik van horen zeggen, google er maar eens op!

Anniquee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:43

paard is nu 16,
verzorg haar sinds kort,
daarvoor nauwelijks wat mee gedaan qua manenverzorging,
(en voor de rest ook niet, alleen hobbelpaardje spelen. :P)

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:49

Ik denk dat je daar weinig aan kan doen. Hangt af van paard tot paard. Mijn zus had ook een paard en die manen waren een bepaalde lengte en op al die jaren dat ze hem had zijn die niet langer geworden en er is nooit iets aan gedaan.
Ze heeft toch geen zomerexceem?

Anniquee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 20:06

nee,

geen zomerexceem. :D

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:17

Thirza schreef:
Ze zeggen dat shapley's mtg het wel wat bevorderd je kan met de zoek functie hier wel topics vinden erover.

Dat heb ik inderdaad ook gehoord en heb dat topic toen ook eens bijgehouden en staan ook foto updates in. :j Maar ik wil zulke dingen dan ook met eigen ogen zien. Ik knip wel heel regelmatig de mm puntjes eraf wat in mijn opinie het haar wel "fris" houd.. Maar dat kan ook gewoon tussen de oren zitten _O- :')

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 07:59

Uiteraard groeien manen in de zomer sneller dan in de winter, dat geld ook voor de hoeven.
In de winter gebruiken de paarden hun energie om warm te blijven en noem maar op, in de zomer hebben ze meer over waardoor het lichaam dus de manen en de hoeven sneller laat groeien ;)