Water

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

purplepaard

Water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:46

Ik heb mij eigen paard: Floortje :o
Het is een top beest alleen,
Ze is bang voor water.
Als het heeft geregent en er liggen alleen een paar kleine plasjes in de bak.
Durft ze er niet in, Als ik haar er eindelijk in heb rent ze met de grootste bocht om de plasjes heen.
Als het regent komt ze haar stal echt niet uit!
Dus rij ik niet met regen.
Ook lopen op de sneeuw is een groot probleem!
Ze wil haar hoeven er niet op zetten!
Als ik een lange wandeling door het bos maak,
wil ze niet op paden naast slootjes en beekjes.
het is zo vervelend,
Wat kan ik doen
mvg Stelle :D

Sophiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:50

Veel paarden hebben schik van plassen en water, omdat ze niet kunnen inschatten hoe diep het is. Paarden denken namelijk dat ze misschien wel eens kunnen wegzakken in die plas.
Hulp kan misschien beter iemand anders geven, ik heb hier nog niet zoveel ervaring mee namelijk. :)
Maar ik denk dat je een soort van gewenningstraining moet doen, zodat je paard weet dat plassen en sneeuw geen gevaar vormen.

PBA_

Re: Water

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:32

het kost tijd maar als je structureel blijft oefenen met water komt het terzijner tijd gewoon goed. Je moet geduld hebben en stoppen op een goed moment. Elk pasje in water goed belonen de tuinslang langzaam haar hoeven natmaken wil ook helpen soms omdat ze in een plasje komt te staan

purplepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 22:29

bedankt voor de tips ik ga lekker oefenen met Floor!
Dan komt het vast goed

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:59

Wat voor een ervaring heeft je pony met het afspuiten, is hij daar ook bang voor?
Veel paarden hebben dat hoor, mijn pony zelf ook, dat is erg vervelend ;).
Maar eigenlijk zou je een keer in de zomer water oefeningen gaan doen, ja in de winter kan het ook maar dan heb je zo de kou de pakken :p.
Het is puur uitproberen wat hij wel niet eng vind, en je moet hem laten zien dat het niet eng is, en neem vooral veel gedult en tijd, het kan nooit bij een beperkte tijd voltooien ;).