waarschijnlijk weide van gemeente maar een stal ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

waarschijnlijk weide van gemeente maar een stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 16:07

Wij zijn nu bezig om een weitje hier in de woonplaats te vinden en had al een aantal mensen ingeschakeld die mee deden kijken voor ons en een oogje in het zeil hield. Nu hebben we te horen gekregen dat iemand een weitje had gevonden dat van de gemeente was en dat er dus waarschijnlijk hij wist bijna zeker er geen stalletje op mocht. Maar nu vraag ik me af kan ik niet naar de gemeente gaan wat ik dus van plan ben. En gewoon te vragen desnoods of er een verplaatsbaar stalletje op mag en dat pony's eigenlijk iets moeten hebben om te schuilen voor de wind regen en kou.
Mocht er geen stal op mogen overigens dan komen ze daar niet te staan
Wat kan ik doen en hoe zit dat bij jullie

Caelinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:16

Mijn paard staat nu in de wintermaanden bij mij aan huis in een kleiner weiland (waar we eerst schapen/geiten hielden, maar die hobby heeft m'n vader niet meer ;)) waar dus een (binnen/inloop-) stal bij zit. Bij beter weer heb ik de beschikking over een veel groter weiland wat ik 'pacht' van een boer (kennis) hier net buiten het dorp. Hier had ik dus een schuilstal op laten aanbrengen, maar ik kreeg al snel te horen van de gemeente dat dat dus niet de bedoeling was; ook een verplaatsbare stal of container/trailer/'beschutting' is niet toegestaan. Gelukkig dat er wel veel natuurlijke beschutting (bijv. in de vorm van bomen en er loopt voor het grootste gedeelte een hoge heg omheen) aanwezig is daar, maar een echt schuilplekje zou toch fijner zijn.
Gevolg: bij slecht weer of ontzettend warm weer bijvoorbeeld staat mijn paard hier aan huis ;)

Pepper3

Re: waarschijnlijk weide van gemeente maar een stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 16:19

Oke dus bij jou mag het niet dat denk ik niet dat er bij mij veel kans in zit dat het wel mag. Maarja een vraag is het altyd waard. Maar wel vervelend dat er geen stalletje op mag een paard of pony moet immers toch iets van een schuilstalletje mogen hebben.

Caelinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:25

Helemaal mee eens, maar hier heeft de gemeente dus besloten dat in de buitengebieden geen 'nieuwbouw' mag plaatsvinden; alleen uitbreiding van bestaande gebouwen (zo heb ik het iig begrepen). Iedere vorm van nieuwbouw is hier dus uitgesloten. Nog een geluk dat wel zelf aan huis stalruimte hebben.
Maar inderdaad: je kunt het altijd in ieder geval proberen bij de gemeente! En dus niet eerst een schuilstal laten plaatsen die vervolgens weer afgebroken moet worden, zoals in mijn geval dus... :P
Maar als die grond die je wilt huren inderdaad van de gemeente is, kom je vanzelf met ze in aanmerking ;) Vraag me dan af of die gemeente die grond ook echt verhuurt?

Pepper3

Re: waarschijnlijk weide van gemeente maar een stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 16:28

Die man die dat voor mij heeft gevonden werkt zelf bij de gemeente :P dus vandaar ga vandeweek eerst even kijken en natuurlijk van alles uitvragen, Hoe dat zit met contracten betalingen enz

Caelinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:37

jelledaantje schreef:
Die man die dat voor mij heeft gevonden werkt zelf bij de gemeente :P

Aha, excuus ;) Dan hoop ik dat het goedkomt voor je! :)