boerenpaard hoeven krabben hoe? bak of optillen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ra_fli

boerenpaard hoeven krabben hoe? bak of optillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 14:00

donderdag op school moest ik ons allerliefste (niet dus) mona (boerenknolletje) poetsen, wat nu ik moest haar hoefjes krabben, maar normaal moeten wij op school die hoeven op zo een bak leggen en dan gaat het gemakkelijker, wat nu mona stond in haar stal en bak lag weet ik veel waar, dus ma in mijn eentje hoeven opgetilt en uitgekrabt, wat niet goed was voor men rug.

wat is het beste: bak of optillen? en wat doen jullie

dressagelady

Re: boerenpaard hoeven krabben hoe? bak of optillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:18

De mijne tillen gewoon hun eigen hoeven op.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:55

een goed opgevoed paard tilt zelf zijn hoef op

misschien handig om af en toe een punt in je zin te zetten ipv alleen maar komma's

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:01

Mijn trekpaard tilt zelf zijn benen op. Gewoon gaan oefenen, ik heb het zelf met clickertraining gedaan, hoef zijn benen alleen maar aan te tikken, dan houdt hij hem op ;)

ra_fli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:09

tis niet men eigen paard ma van school en als die van alle leerlingen dat moet gaan kiunnen dan is het wat hoor

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:22

op laten tillen en dan op je been leggen is het beste. een bak zou ik nooit doen, is te vast voor als ze hun evenwicht verliezen en heb je dan niet zo snel weg en je been wel.

ra_fli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:25

amillia schreef:
op laten tillen en dan op je been leggen is het beste. een bak zou ik nooit doen, is te vast voor als ze hun evenwicht verliezen en heb je dan niet zo snel weg en je been wel.

op je been leggen? heb je al eens een hoef van een boerenknol goed bekeken? dat leg ik nie op men been ze

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:35

is echt een kwestie van wat het paard gewent is, nu heeft ie geleerd dat ie hem gewoon kan laten rusten. bij mijn pony kan iedereen de hoef vragen en ze houd hem zelf omhoog. ik vind een vast iets onder een hoef niet handig omdat ze altijd eens weg kunnen willen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:08

ra_fli schreef:
amillia schreef:

op je been leggen? heb je al eens een hoef van een boerenknol goed bekeken? dat leg ik nie op men been ze

die "boerenknol" (wat ik trouwens zelf nogal respectloos vind, een trekpaard is evengoed als een gewoon paard, vaak zelfs nog veelzijdiger!!!)

ook een trekpaard kan zijn eigen benen optillen, zonder te gaan hangen. is gewoon een kwestie van oefenen.
ikzelf prefereer zonder iets vasts eronder, als paardlief haar been wegtrekt, en die bak raakt onder haar, kunnen er heel rare situaties ontstaan.

maar dat is elk zijn eigen voorkeur uiteraard.
daar je aangeeft dat het een schoolpaard is, zul je er niet veel kunnen aan veranderen, dus moet je zelf de keuze maken, om die enkele keren je haar hoeven moet uitkrabben effe door te bijten, of er toch een bak onder te pleuren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:34

Het is trouwnd mijn paard en mijn been enz enz
Het is niet ma maar maar misschien kunnen ze op school iets beter opletten op dit soort dingen..

Ja ik weet het het is geen taaltopic, maar het leest af en toe makkelijker als men dit soort dingen goed schrijft