Hoe duur zijn ongeveer leren rijlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:36

Ik heb de Petrie Elite sinds een week dus ben nu bezig met inlopen. Het valt me reuze mee! Loop er nu zonder problemen mee de trap op en fietsen gaat goed! Dus v/d week maar eens het paard opklimmen, want ik denk wel dat ik een trapje nodig heb... Deze laarsen waren trouwens 325 euro maar daar kwamen nog wel dingen bij.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 00:30

Mijn laarzen heb ik 2 jaar geleden laten maken bij een winkel in Houten.
Ik had het adres gekregen van een vriendin.

De eigenaar meet je hele been op, en vraagt naar je wensen.
Bijvoorbeeld:

* welk leer? kalfs, rund?
* soort laars? dressuur? springen? vz?
* kleur? zwart, bruin, blauw?
* schacht? lengte, soepelheid?
* vorm neus?

Je snapt het idee Haha!

Dan geeft hij een paar opties en prijs en kwaliteits vergelijkingen...

Ik had toen voor 450 gulden, nu zo'n 200 euro, een stel laarzen,
pcies op maat, van zacht kalfsleer, ronde neus, type springlaars.
Rijd dr al 2 jaar mee en ze zien er nog steeds goed uit.
En het belangrijkste, ze zitten heel fijn

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 00:38

Ik heb ook net nieuwe laarzen.
Prijs: 279,- euro (kalfslederen met rits)

Oh en Georgette, ik heb ook mega kuiten volgens de meneer van de ruitershop Verward Hij had de laarzen niet op vooraad. Heeft hij speciale moeten bestellen. De breedste en hoogste. Maar ze zitten super. En gewoon dezelfde prijs. Maar hij koopt ze niet in, omdat het een uitzonderlijke maat is.

Ik had nieuwe laarzen gekocht omdat de oude van rundsleer waren en echt veel te hard en stug voor mij. Met dat kalfsleer voel ik m'n paard tenminste weer. Ze hadden ook nog zachter spul, maar daar kwamen gewoon rimpels in als je ze aan had zeg maar, dat vond ik geen gezicht, en ik was bang dat ze wel heel snel versleten zouden zijn.

Oh en ik zou altijd een laars met rits kopen. Is echt veel fijner. Maar sommige vinden dat niet mooi. En veters, dat is ook voor een ieder verschillend. Ik stoor me er niet zo aan als een laars niet mooi strak aansluit op je enkel. Maar als je dat wel doet, zou ik er een met veter kopen.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 18:24

Ik heb ook in een vorig topic gekeken, ik denk dus dat ik voor de Petrie Perfect ga.
Ik denk ook dat het per persoon verschilt hoe lang je er mee in moet lopen en hoeveel last je ervan hebt. Ik ga het gewoon proberen denk ik, ik zie het wel.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 18:28

Maar kost een laars met een rits meer geld of niet? En is de Petrie Perfect ook met een rits? Is er ook nog een prijsverschil in rund of kalfsleer?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 18:41

Maar Vonnie84, welke laarzen heb jij dan?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 19:04

Verward

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:38

Als je een laars (dus in jouw geval Petrie) met een rits wilt, kost dit meer geld. Maar het kan volgens mij, je moet gewoon eens informeren bij een ruitersportzaak.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 23:16

Ik ga nu kijken *loopt naar stal*

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 00:22

Merk: Rectiligne
Soort:Palm Beach
Kleur: zwart
kalfsleer, met rits, geen veters
franse laars, dus heb geen idee wat jarret, mollet en hauteur betekend, maar na wat meten denk ik dat deze vertaling een beetje klopt.
----------------------------------------------------------------------
Schoenmaat: 41
maat L (heb ik)

jarret 36 (geen idee)
mollet 38 cm (breedte (waar je kuit het dikst is, niet te losjes meten!)
hauteur 50 cm (hoogte)
-----------------------------------------------------------------------
Schoenmaat 41
Maat XL

jarret 38
mollet 40
hauteur 50 cm
----------------------------------------------------------------------
Schoenmaat 46 (ff de grootste gepakt)
Maat XL

jarret: 40,5
mollet: 42,5
hauteur: 52,5
---------------------------------------------------------------------

Ik vind het echt super laarzen. Maar is wel pas m'n tweede paar, dus ik ben geen expert. Ik heb ook geen andere laarzen gepast in de winkel, omdat ik er toch niet in kwam Huilen
Maar ik zou als ik jou was zou ik eens even langsgaan bij een ruitershop. Die hebben er meer verstand van dan ik. En kunnen ook gemakkelijk nagaan of het extra geld kost als je een laars met rits wilt, welke laars jou het beste past en of je misschien kunt mengen. (dus de breedte van maat 46 bijvoorbeeld, maar dan in je eigen schoenmaat)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:30

Hai,

Ik heb een aantjal jaar geleden ook leren rijlaarzen helemaal op mijn maat laten maken..
ik heb maat 38 en kleine korte beentjes en toen had ik ook vrij dikke kuiten..
nou ik moet zeggen nooit meer wat anders hoor!
In het begin tijdens het inlopen wil je die dingen nooit meer aan (gaat ook bijna niet Tong uitsteken ) Maar toen ze eenmaal ingelopen waren....

Ik heb dus van equine en toen waren ze 240 gulden

In het begin voel je inderdaad niet hoe hard en óf je wel drijft,maar nu gaat dat heel goed hoor..Ze zijn ook weer heel netjes op te poetsen,ze lijken telkens weer als nieuw

Groetjes!

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:33

Ik heb ook sinds ongeveer twee maanden leren rijlaarzen. Petrie Perfect ook, ik heb niet heel erg veel pijn gehad maar trap lopen deed in begin veel pijn en maar dat werd later wel minder (in die twee weken).
Fietsen.. dat was alleen een ramp, ik heb het 1 keer gedaan en toen wilde ik echt niet meer.
Na 3 weken geregeld inlopen en knars-tandend traplopen ben ik op me (bijrijd)paard gestapt. Het was idd heel erg wennen, maar ik ben echt blij dat ik ze gekocht heb! Het rijdt gewoon veel beter! *LOL*

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:34

Alleen nog een vraagje...

Vraag me wel af hoe lang het duurt voordat die laarzen zich echt gevormd hebben.
Ik rijdt ongeveer 3-4 keer in de week.
En laatst had ik 3 weken niet gereden met mijn laarzen omdat Kasmier keupel was, en toen had ik na mijn priveles weer een beschadigde knieholte.

Voor mensen die ook Petrie Perfect hebben.. hoe lang duurt het voordat je laarzen echt geen pijn mee doen op wat voor manier dan ook??? Verward
En hoe lang gaat deze laars ongeveer mee???? Verward

Mijn vader begint nu elke keer.. je hebt gewoon te hoge laarzen gekocht. bla bla bla.. hij weet er wel niks van, maar toch is niet leuk dat ie dat blijft roepen. En die laarzen horen toch hoog.. pff ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:42

AnneOmie schreef:
Ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat de goedkoper laarzen natuurlijk een 'mindere' kwaliteit hebben. Het leer van de Petrie perfect is harder dan die van de iets duurdere laarzen. Op maat maken kost zo'n 60 tot 80 Euro extra en dan is het gedeeltelijk maatwerk. Ik heb zelf ook net leren laarzen van Cavallo op maat laten maken maar heb niet goedkooptste genomen want die waren behoorlijk hard en schijnen ook sneller kapot te gaan. Goedkoop is vaak duurkoop.

Je moet leren laarzen eerst een tijd inlopen en daarna inrijden voor ze echt lekker rijden.


Ik heb dus ook op maat gemaakte Cavallo’s. Standaard werden die uitgevoerd in kalfsleer, maar ik wilde juist gewoon rundsleer, omdat kalfsleer minder slijtvast is dan rundsleer.
De mijne kostten toen iets van 900 gulden.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 11:50

Allemaal weer heel erg bedankt voor jullie reacties!
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit welke laarzen ik precies ga kopen. Ik denk in ieder geval dat het voor mijn dikke kuiten verstandig is om laarzen te kopen met een rits. De Petrie Perfect vind ik mooi, maar misschien koop ik wel gewoon van het merk Huet.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:34

Ik heb ook petrie's en die hebben mij (met maatwerk) 325 euro gekost.

tibetaan

Berichten: 67
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:45

Ik heb gisteren mijn rijlaarzen gekregen. ik heb ze 5 weken geleden gekocht bij Piet Schot in Alkmaar. Ze waren € 185,- mits ze niet vermaakt moesten worden en indien ze wel aangepast moesten worden komt er nog € 45,- bij. Ik heb ze gisteren voor het eerst aan gehad en het viel mij niet tegen. Uittrekken ging moeilijker!! Succes!!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 19:47

Nog nooit van dat merk gehoord.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:35

Mijne kosten 200 euro en ik heb Petrie laarzen...

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:20

Ik heb nieuwe petrie laarzen, helemaal passend voor 190 euro, gekocht bij drunens ruiterhuis, maar denk dat ze voor deze prijs haast overal wel te verkrijgen moeten zijn.

Ik vind ze ideaal en heb er veel plezier van!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 11:04

Ja, die Petrie laarzen zijn volgens mij ook overal rond hetzelfde bedrag.

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:19

Petrie Perfect: NIET DOEN
Het zijn opzich fijne laarzen, maar toen ik die van mij 1 jaar had, begonnen er blaren in het leer op de schagt te komen (ik ben er echt super zuinig op. Maak ze altijd schoon na het rijden en zet ze zodra ze uit zijn op spanners) Ik ben er mee terug gegaan naar de winkel en daar konden ze er ook weinig mee omdat de fabriek ze niet terug neemt . Er zit op deze goedkopere laars een kunstof koting die bij intensief gebruik na verloop van tijd los kan gaan laten.

Mijn advies: geef liever een keer een rib uit je lijf en heb er 10 jaar plezier van ipv een vingerkootje en dat er na een jaar al de gaten in vallen!

Veel plezier met het uitzoeken van je laarzen Knipoog

Suzanne

PS. Ik heb er ongeveer 4 weken over gedaan om ze in te lopen

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:29

Ik heb leren rijlaarzen op maat gemaakt van Huet rijlaarzen in Zeist. Ik heb die in 1995 voor 300 gulden laten maken, en rijd er nog steeds heel veel mee. Het leer is mooi en soepel en het belangrijkste is dat je het goed onderhoudt. Als je eens bij divoza gaat kijken, daar hebben ze ook hele goedkope leren laarzen maar dat is net karton. Belangrijk is ook dat je er een hele dunne rubber zool onder laat zetten zodat er niet meteen vocht intrekt als het eens regent of als je per ongeluk in een plas gaat staan. De laarzen zullen nu wel wat duurder geworden zijn sinds 8 jaar: Hier de link: http://home.planet.nl/~huet/

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 00:08

Georgette schreef:
Ik wil binnenkort misschien leren rijlaarzen gaan kopen.
Maar ik heb echt geen flauw idee hoe duur ze ongeveer zijn. Haha!
Ze moeten voor mij denk ik wel op maat gemaakt worden, omdat ik vrij dikke kuiten heb. Boos! Ik wil een veelzijdigheidslaars.
De laars moet wel van een goede kwaliteit zijn.

Wie kan mij hierbij helpen?

xxx Georgette


Ik las dit en misschien kan ik je wel helpen.
Ik heb pas geleden rubberen laarzen gekocht, gevoerd waarvan de bovenkant van de laars van leer is. Ze zien er nog super uit en ik heb ze maar een paar keer gedragen. helaas heb ik de laarzen veel te groot gekocht. Ze zijn voor mij écht te breed. De laarzen zijn ietsje ingekort bovenin de kuit, anders was de laars te hoog. Er is 1 cm af gehaald door de zadelmaker. Ik heb de laarzen bij Divoza gekocht. het is maat 39 M.
Nieuw prijs was 89,90 (incl. inkorten). het merk is Aigle.
Als je interesse hebt doe je maat gewoon een bod, ik hoop dat ik je kan helpen!

Groetjes, Coco