Welke verf om stallen te schilderen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Welke verf om stallen te schilderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 17:29

Van het weekend gaan we ons stalgebouw schilderen.
Nu vraag ik me af welke verf jullie gebruik(t)en.

Een heeeel oud topic levert op betonverf (erg duur voor zo'n oppervlakte!) of gewoon met latex (maar houdt dat wel als er paarden tegenaan piesen of je wil de stal een keer met de hogedruk doen?)

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:20

ik heb zelf mijn stallen met een afwasbare latex geschilderd, de onderste helft is zwart, daarboven wit. enkele keren per jaar spuit ik ze met de hogedrukspuit schoon en 1 x in de 3 jaar schilder ik ze opnieuw.
dat valt dus wel mee. de eerste keer zul je wel meerdere lagen aan moeten brengen om het dekkend te krijgen.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:45

wij zijn ook bezig aan het schilderen
Bij Colora raden ze ons aan om met verf die ademde te schilderen, voor een pot van 15liters : ongeveer 300 euro
We hadden 20 liter nodig voor 60m te schilderen

Dan zijn we naar een prof. schilderwinkel geweest, daar hebben ze ons verf op waterbasis meegegeven voor buitenmuren.
Wij zitten ook met betonmuren eronder en die werkt prima om te schilderen, paarden mogen eraan likken en zullen dus geen giftige stoffen binnen krijgen, ruikt ook niet, dus ook niet lang verluchten.
Dit moet wel 24u drogen
voor een pot van 10liter waren we ongeveer 100 euro kwijt
en voor ongeveer 60 vierkante meter te moeten schilderen hebben we ongeveer 10 a 15 liter nodig...
Je moet 2 laagjes leggen en zal goed dekken, max 3 lagen zijn er nodig...

Wij hebben de stallen in het grijsachtig geschilderd met een licht genuanceerde groene tint erin, omdat wij plaatjes hebben grijs/groen... en zo komt alles mooi uit

Urielle

Re: Welke verf om stallen te schilderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 19:07

Ja, wij hebben beige/bruin als combi dus wij hebben een soortgelijk idee :D

Maar bij ons moet de hele loods geschilderd worden plus vier buitenstallen, dus het moet wel een beetje betaalbaar blijven.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:03

bij een grote bouwmarkt is de prijs/kwaliteit-verhouding goed, voor een hele loods + 4 buitenstallen ben je helaas niet voor 100 euro klaar, met een goede kwaliteit latex ben je in ieder geval wel voor een redelijk bedrag voor een flink aantal jaren gesteld.
wanneer je bang bent dat de verf loslaat bij het afspuiten met een hoge drukreiniger, kun je altijd nog kiezen voor het afspuiten met een gewone tuinslang.
houd je wel in de gaten dat je beneden een bepaalde temperatuur niet kunt verven! (staat op de emmer verf vermeld als het goed is.)

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:24

wel bij ons is die goeie 100 euro wel voor 12 stallen de onderkant te schilderen op 1m20 hoogte...(misschien een kleine vergissing van mij, maar is prijs zonder btw, groothandel voor verf...)
Ik zou je aanraden niet naar een particuliere winkel te gaan, maar naar een speciaalzaak waar schilders ook hun materiaal gaan halen, zal je flink wat besparen voor het zelfde of zelfs betere verf...

ROSIDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:45

ik heb een meter van af de grond een glands verf donker grijs en daar boven latex verf is goedkoop en elkjaar wat bij verfen en is weer als nieuw