ik heb een nieuw paard, met ooit een prachtige staart. Helaas kwamen we er achter dat de 1,5 jarige ruin die er bij in staat zijn mooie staart op eet. Het waren vanaf het eerste moment de beste vriendjes, de nieuwe laat het dan ook allemaal toe.
We zijn nu bezig met phb spray ofzo en cribex. Hier bijt hij gewoon doorheen. Hoeveel ik er ook op spuit. Toen ik gister aankwam stonk de 1,5 jarige zelfs nog meer uit zijn mond naar het spul dan de staart van de nieuwe. Kan me niet voorstellen dat het niet vies smaakt, als je de geur van beide spulletjes ruikt.
Gister een vlecht geprobeerd, ook weer bijten. Daarna een bandage om de staart, ook compleet onder het vieze goedje. Maar poos later stond meneer gewoon met een bandage in zijn mond heerlijk te kauwen.
ze staan op een groot weiland, momenteel kunnen ze dan niet echt grazen. Maar er komt elke dag een flinke stapel kuil bij in, die ze op het einde ook niet op hebben. En vandaag heb ik er een speelbal bij in gegooit. Verder spelen ze de hele dag met elkaar. En de 1,5 jarige wil ook nog graag met zijn neefje spelen die er bij in staat. Dus kan me niet voorstellen dat hij zich dood verveelt.
Wat nu? Is sambal misschien een idee?
Maar dan ben ik weer bang dat die 1,5 er toch van gaat eten, en sambal lijkt me niet echt gezond..
iemand nog tips?