Bouwtekeningen voor buitenstallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kataklop72

Bouwtekeningen voor buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 21:34

Heeft iemand bouwtekeningen liggen voor 5-10 buitenstallen 3x3 of 3,5 bij 3,5? Ben bezig met plannen in de omgeving van Bergen, maar wil graag het e.e.a. verder concretiseren. Alvast bedankt!

Caira

Re: Bouwtekeningen voor buitenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:40

in Bergen nh?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:53

Caira schreef:
in Bergen nh?

Succes inderdaad :+

In Bergen nh mag je nog geen kippenhokje op je land zetten ^)

Gabsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 08:30

Arabesk schreef:
In Bergen nh mag je nog geen kippenhokje op je land zetten ^)

Dat is wel heel kort door de bocht.... Als burger mag binnen je bestemmingsvlak 'x' vierkante meter bijgebouwen oprichten.
Als agrarier heb je een bouwblok waarbinnen je agrarische bedrijfsgebouwen mag oprichten. Alles wat kan en mag staat in het bestemmingsplan. Ik wil niet weten hoe nederland er uit zag zonder bestemmingsplannen :?

Bouwtekeningen kun je vaak krijgen bij de stallenbouwers die werken met prefab/standaard concepten. meestal moet je dan wel de stal ook daar bestellen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:41

Dat zou ik nakijken. Wij dachten ook dat we onder de 30 vierkante meter goed zaten om zonder vergunning te bouwen. Maar dat is geheel afhankelijk van het bestemmingsplan.

Ik ben tijdens mijn zoektocht een stallenbouwbedrijf tegen gekomen met tekeningen op de site. Zal kijken of ik hem nog kan vinden.

Gabsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:06

Dat je gebouwen mag oprichten wil nog niet zeggen dat je ze zonder vergunning mag bouwen. dan was ik werkeloos In het bestemmingsplan staat (kort door de bocht) alleen waar het wel en niet mag. Als het bestemmingsplan het niet toe laat zal je vergunning geweigerd worden.
Er zijn maar weinig (bouw)werken vergunningvrij.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:07

Klopt, maar er zijn een aantal stallenbouwen die beweren/op hun site zetten dat je onder de 30 vierkante meter geen vergunning nodig hebt. Dat kan misleidend zijn.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:08

Ik kan ze wel voor je maken... :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:40

capopjekop schreef:
Klopt, maar er zijn een aantal stallenbouwen die beweren/op hun site zetten dat je onder de 30 vierkante meter geen vergunning nodig hebt. Dat kan misleidend zijn.

O.a. iemand in Lunteren volgens mij en imo heeft ie er geen kaas van gegeten.
Op i-net kun je een programmaatje opstarten waar je dmv je gegevensaankllikken steeds verder in een flowsheet komt en uiteindelijk blijkt dan dat je een bouwvergunning nodig hebt.
Dit is landelijk, dus zou voor alle gemeenten moeten gelden.
http://www.vrom.nl/bouwvergunningen_online
via het linkermenu kun je doorklikken en blijkt of je een vergunning nodig hebt of niet.