Vanochtend vroeg werd ik wakker doordat ik een paard op stal ontzettend kabaal hoorde maken en daarbij was hij ook nog verschrikkelijk aan het briezen.
Dat was dus Kevin, ik heb geen idee wat er met hem aan de hand is maar het lijkt wel of hij een spook heeft gezien in zijn stal.
Het enige wat ik uit mijn slaapkamerraam kon zien was dat hij met volle kracht probeerde zijn weefrek en de deur eruit te beuken.......
Ik ben snel naar buiten gegaan in mijn ponnetje
om te kijken wat voor engs er in zijn stal zat maar helemaal niets gevonden hoor........hij gaat van rechts naar links door zijn stal heen en bij de deur gekomen 'gooit' hij zijn hoofd door de opening, knalt daarbij hard tegen het weefrek aan en gooit zijn boeg tegen de deur als soort van stormram, daarbij komt er een behoorlijke stroom lucht door zijn neus (het briezen dus) alsof hij een hengst is.Ik heb geprobeert hem gerust te stellen maar dat lukt dus niet, het is op dat moment voor mij niet veilig in de stal want hij loopt volledig over mij heen alsof hij mij niet ziet.
Ik heb meteen zijn voer gegeven en uit het emmertje nam hij 1 hap, de rest op de grond gegooid (ze krijgen bij mij allemaal voer van de grond, hij is dus niet anders gewend) maar alles in zijn mond kwam er weer uit en de rest van het voer heeft hij vertrapt.
Mensen die Kevin kennen weten dan ook dat er iets aan de hand is want voor hem is zijn voer heilig.....
Ik heb hem dus meteen maar uit zijn stal gehaald en naar buiten in de padock gezet bij de pony's en daar ging hij gewoon verder met het heen en weer rennen, dat staat hij nu dus nog te doen.......Beter dat hij het buiten doet want of hij het in een stal van 3.5meter doet of langs een hek van 30 meter lang, dan kies ik liever voor het laatste.
Dit is inmiddels de 3e keer dat dit gebeurt, ik snap echt niet wat hem bezield, het is alsof er een knopje bij hem omgaat en hij ineens gek wordt.
Zijn hier mensen die hetzelfde hebben meegemaakt met hun paard? en was daar een aanwijsbare reden voor dit gedrag?

Naar de vogelopvang?