Lange manen, waar het langste punt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Lange manen, waar het langste punt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 11:29

Onze pony;s hebben vrij lange manen, maar moeten meer in model gemaakt worden.
Ik snij ze in model, dat werkt prima, maar nu zijn ze bij de schoft het kortste en ter hoogte van de borst het langst.
Hoort dat niet andersom of is daar geen standaard regeltje voor, ik kan 2 kanten op, ze zijn lang genoeg, maar wat staat het mooiste?

zij

Re: Lange manen, waar het langste punt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:38

ik zou t zo natuurlijk mogelijk houden, en dus niet knippen of snijden, maar als je er dan toch een stuk af wilt: waarom haal je niet overal evenveel af?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 15:36

zij schreef:
ik zou t zo natuurlijk mogelijk houden, en dus niet knippen of snijden, maar als je er dan toch een stuk af wilt: waarom haal je niet overal evenveel af?

Da doe ik ook, maar de 1 heeft het langst bij de schoft, terwijl andere paarden het weer anders hebben, ik wil gewoon weten wat het mooiste is en of er een richtlijn is o.i.d.
Snijden is het mooiste, knippen is echt not done......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:38

mijn pony heeft bij de schoft weinig, dit haar groeit minder snel en zou het daar ook niet te lang willen ivm zadel en dekjes.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:39

Mijn pony heeft bij zn schoft minder, en de rest allemaal even lang..

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 18:09

maroescha schreef:
mijn pony heeft bij de schoft weinig, dit haar groeit minder snel en zou het daar ook niet te lang willen ivm zadel en dekjes.

Jullie pony;s hebben vrij korte manen, dan valt het ook niet zo op hoe het valt, de onze zijn een cm of 40 lang, dan moet er wel iets meer vorm in gemaakt worden, wil je ze zo lang houden.
Mijn PRE heeft nog langere manen, maar dunner, daarbij valt het ook minder op hoe het zit, zit ook slag in, de andere pony;s hebben dikke rechte manen.
Hert stuk van de deken knip ik wel altijd weg, dat zit anders vervelend in de weg.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:13

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 18:36

Showpony schreef:
Ik vind het persoonlijk erg mooi als het langste punt van de manen zo ongeveer bij de schouder is
zoals bij hier: http://www.dyfedponies.com/images/geriant.jpg

Dat is i.d.d denk ik het juiste modelletje, laat ik ze wel langer, houd ik zelf meer van, kan er voor de wedstrijden nog een hengstenvlecht in.
Nu zijn ze dus juist omgekeerd in lengte, staat een beetje vreemd, vandaar mijn vraag wat het mooiste zou zijn......

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:38

Mijn paard heeft het in een soort punt lopen; bij de schoft korter, naar het midden toe langer en dan wordt het weer korter :') ik heb niet echt duidelijke foto's, maar misschien de laatste foto in mijn profiel.
Ik vind het mooi als ze 'natuurlijk' op dezelfde lengte lopen, dus niet recht afgeknipt. Of inderdaad naar de schouder toe het langst :j

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:39

Ik vlecht de manen altijd zodat hij er niet op kan staan. Ze zijn dan ook bijna overal even lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:35

mijn pony heeft inmiddels langere manen, dus niet helemaal goed te beoordelen via foto.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:48

mammaslamma schreef:
Showpony schreef:
Ik vind het persoonlijk erg mooi als het langste punt van de manen zo ongeveer bij de schouder is
zoals bij hier: http://www.dyfedponies.com/images/geriant.jpg

Dat is i.d.d denk ik het juiste modelletje, laat ik ze wel langer, houd ik zelf meer van, kan er voor de wedstrijden nog een hengstenvlecht in.
Nu zijn ze dus juist omgekeerd in lengte, staat een beetje vreemd, vandaar mijn vraag wat het mooiste zou zijn......

Ja langer, korter, dat maakt geen fluit uit. T ging om het model ;)
Heb bij mijn merrie ook verschillende lengtes gehad, maar probeer wel altijd dit model aan te houden,
gaat helaas wel vrij lastig, omdat ze voor de schoft een rare hap manen mist die ook
niet bij groeien..

Toen ik haar net had lag het zwaartepunt (langste gedeelte) meer richting t midden vd hals,
persoonlijk vind ik dat niet echt pittig staan. T staat een beetje hangerig, droopy, if that makes any sence :D

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:52

Ik vind bij de schouder ook altijd het mooist. Maar ik weet niet hoe het bij jou paard zou staan, omdat die natuurlijk lange manen heeft..

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:59