Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
z0rr0 schreef:dieren bescherming maar denk er goed over na
shetlanders hoeven niet veel te eten!
water bevriest bij ons ook elke dag dat is een kwestie van het ijsbreken
DeSa schreef:Zorg je dan wel dat je ze geen water hebt gegeven wanneer ze langs komen? Klinkt misschien nogal hard maar anders kunnen ze nog niks doen.
Isabonny schreef:Goed dat er nog oplettende mensen zoals jij zijn. Toppie!
Maar weet je wel heel zeker dat de eigenaar niet elke dag even langs komt om water te geven?
Ik kan me nl. niet voorstellen dat je de hele dag naar de wei zit te kijken.
Ik kreeg ook eens de opmerking dat ze ons nooit bij de paarden zien, terwijl we er toch elke avond zijn. De ene keer ik, de nadere keer mijn schoonzus. Niet altijd op hetzelfde tijdstip, dus....
En water bevriest nu heel vlug.Misschien laat de eigenaar ze net als jij uit een emmer drinken en gooit hij het restje bij het bevroren water. Dat zie je dan vrijwel niet, omdat het oftewel wordt opgedronken oftewel bij de rest aanvriest.
YSR1971 schreef:Het is fijn als er oplettende mensen in de buurt zijn om de DB te bellen als er echt iets aan de hand is, maar helaas is het maar al te vaak zo dat de DB gebeld wordt, terwijl er helemaal niets aan de hand is. Zo is bij ons al een aantal keren de DB gebeld over onze shets, terwijl zij 2x per dag van water en hooi worden voorzien. Men vond het zielig dat ze buiten bleven in de kou, of dat ze met regen buiten stonden. Shets kunnen heel veel hebben en hebben weinig voer nodig. De meldingen bij ons waren niet terecht, bij ons krijgen ze dus 2x daags vers water en hooi en bovendien zien onze shets er weldoorvoed uit.
Zijn deze shetjes mager? Zijn de hoeven te lang? Weet je zeker (zoals Isabonny al zegt) dat ze niet regelmatig voorzien worden van water?
Ik snap dat je bezorgd bent over hun welzijn en dat is ook prima van je, maar oordeel alsjeblieft niet te snel!
Tempus schreef:Ik heb nu ook zo'n twijfel geval. Pony staat redelijk mager. Heeft al bijna geen gras meer in zijn wei. Nu met de sneeuw zie je nergens geen hooi resten en een waterbak zie ik ook nergens staan. Af en toe komt er eens een meisje en die gooit wat hooi bij de pony, maar voor derest zie ik er niet veel gebeuren . ook is de omheining allesbehalve paard vriendelijk. Paard bijt regelmatig in de prikkels van zijn prikkeldraad ( frustratie ofz).
Maarja ik sta niet de ganse dag op de uitkijk, dus ik heb geen idee hoe vaak de eigenaar komt. En wie weet is het paardje wel ziek ofz dat hij zo mager is en mag hij daarom geen gras. Dus ik twijfel of ik zou bellen. Denk voort zelfde geld is het niks, maarja is het dan niet beter dat ik bel en het niks is dan dat pony eens dood gaat liggen in de wei. echt een twijfelgeval want als ie echt geen water had was ie toch al lang dood geweest
noudy schreef:Vraag me af waarom sommige mensen paarden hebben.......
Je weet dat je met dit weer extra moet gaan om het ijs te breken in de waterbakken, ook vind ik dat ze op het minst wel bijgevoerd kunnen worden met hooi.
Goed dat je aan de bel hebt getrokken, of ze wat doen ik betwijfel het........