Ik ben ook benieuwd hierna. Ik stond op een stal waar ze dat ook altijd deden, het scheen wel redelijk te helpen, maar tegen de echte strenge vorst hielp het nauwelijks.
Dees
Geplaatst: 02-01-10 11:34
Kansloos, ook onder een zeil kan de boel gewoon vriezen.
Daarentegen... 800m2 zeil - ga jij dat elke dag in je eentje oprollen en savonds weer uitrollen? Veel plezier!
Je kan ook een gedeelte van de bak doen de helft. En wie zegt dat ik dat in mijn eentje doe? Ik las dat iemand dat had en dat dat goed hielp. En ik ben benieuwd naar ervaringen.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
hebben we vorig jaar gedaan. hielp goed totdat het echt min 8 werd.toen bevroor hij wel. het is wel heel zwaar om het plastic eraf te halen.
DubbelFun
Geplaatst: 02-01-10 17:15
Ach als het op Wimbledon kan Op zich is het wel een goed idee en het is ook wel mechanisch te maken. Landbouwzeil/plastic weet ik niet of dat gaat werken, dat wordt hard bij vorst en zal dan snel scheuren. Een bodem wordt pas hard als er vocht in zit. Dus weet je dat er uit te houden (óók via grondwater !!) dan zal de bak niet keihard worden. Wel moet je dan zorgen dat ie erg vlak blijft, want komt er bijv. sneeuw op het zeil/plastic dan zul je dat er wel af moeten halen/schuiven met weer het risiko dat het kapot gaat.
Ik kan het je morgen vertellen, hebben over de helft zeil liggen (hadden niet meer) niet zozeer tegen de vorst maar tegen de sneeuw!
Nikka
Geplaatst: 02-01-10 22:27
CM_ schreef:
Elke dag slepen bij vorst is bij ons de beste manier. Door het rijden en slepen word de bovenlaag los en zo krijg je een prima te rijden bak.
Ja, is hier ook wel, maar bij sneeuw houdt het wel op helaas.
Waratje
Geplaatst: 02-01-10 23:13
CM_ schreef:
Elke dag slepen bij vorst is bij ons de beste manier. Door het rijden en slepen word de bovenlaag los en zo krijg je een prima te rijden bak.
Tot de sneeuw ging smelten en daarna weer vastvroor. Einde rijdbare bak......
Elan_GV
Geplaatst: 03-01-10 00:31
Ik denk dat het idd tegen sneeuw wel kan helpen, maar zwart landbouwplastic scheurt denk ik en het is niet te doen als er een laag van 10 cm op ligt. Dan moet het idd meganisch en dat is natuurlijk te duur.
zeil erover rondom dichtleggen en een hitte kanon eronder laten blazen.
wake up, met komende vorst kun je er niks tegen doen
Shanedow
Geplaatst: 03-01-10 01:51
Lijkt me wel een heel gedoe... en als het heeft gesneeuw kan je eerst de sneeuw eraf schuiven dan het zijl opvouwen e.d.
Heb laatst iets gehoord over een paar zaken zout door de bak te slepen, Schijnt goed te werken, zou het bij de stalbaas nog even doorgeven en denk dat we dat heir dan ook doen. misschien een idee ...