Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
carone schreef:Zal de dierenbescherming bellen en vragen hoe nu verder.
Blijf ze wel bijvoeren ga ze niet laten verhongeren.
@Janine1990: Heb zelf ook 2 paarden en die eten geen bomen, deze pony's hebben duidelijk honger.

Polly schreef:Heb navraag gedaan bij mensen die tegenover de wei wonen en die hebben op mij na dan verder niemand zien bijvoeren.weet je heel zeker dat ze niks krijgen?
Mijn pony's doen ook niet de hele dag met hooi en kunnen ook heel zielig doen als ze ook maar denken dat er eten uit te slepen is.
Ik zou wel e.e.a. goed nagaan voor je zou bellen, ik zou er niet echt blij van worden als eigenaar
JPS schreef:Ik zal vandaag bij daglicht nog even gaan kijken, ben nu elke keer tegen de avond geweest en de enige keer bij daglicht waren ze nat geregend en dat geeft misschien ook geen goed beeld.Hoewel ik vind dat een paard bijgevoerd dient te worden, zou je de voedingstoestand van dit paard ter discussie kunnen stellen maar imo heeft elk dier recht op een schuilplek en behoort de eigenaar daarin te voorzien!
Voldoet de eigenaar niet aan de primaire behoeften en staat hij niet open voor verbetering, dan zou ik hem ervan op de hoogte stellen dat je stappen gaat ondernemen. Een dier is afhankelijk van de mens en wij dragen daarvoor een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid.
Hanneke84 schreef:Vanmorgen trof ik de pony's slapend in mijn berg hooi.Als er al geen eten is hoe is het dan met dit weer met water?
Ik zou zeker de DB bellen je kunt toch de situatie uitleggen dat je ze hooi geeft? Lijkt mij dat er dan inderdaad een melding van gemaakt wordt en hopelijk gaan ze kijken?