Help, pony staat zonder toezicht buiten met oud&nieuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

Help, pony staat zonder toezicht buiten met oud&nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 12:50

Hallo,

Ik zou mijn shetlander vanavond bij mensen in een stal kunnen zetten omdat waar hij staat alleen een schuilstalletje is en verder geen toezicht en afgelegen licht.
zelf heb beschik ik niet over een stal of iets waar hij in kan en heb al is om me heen gevraagd of er niet nog andere mensen een stal vrij hadden maar dit was niet het geval.

Wat moet ik nu doen? Het weiland waar hij nu loopt is op een afgelegen weg..
waar mensen als ze willen makkelijk vuurwerk in het weiland kunnen gooien of de pony kunnen bekogelen..
ik ben nu al 6 keer er heen gefietst maar vanavond gaan we naar mijn oma waar van we verwachten dat ze niet heel lang nog bij ons zal zijn.
heeft iemand een idee of misschien zelf nog een plekje vrij?
het hoeft niet eens persee een stal te zijn als er maar toezicht is..
de pony is een ruintje en kan met alle paarden samen van merry's tot hengsten...
en staat in hoevelaken. echter beschikken we niet over een trailer ofzo!!

Groetjes Valerie

fjordnina

Re: Help, pony staat zonder toezicht buiten met oud&nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:59

Heb je weleens contact met de dichtstbijzijnde buren? Zo ja, even vragen of ze rond half 1/1 uur even een blik op de weide willen werpen en jou willen bellen als er wat mis is.

Als de weg verder zo afgelegen ligt, is het niet waarschijnlijk dat mensen er vuurwerk in gaan gooien. Dan moeten ze eerst naar de weide gaan en daarna pony's gaan bekogelen. Dan zijn er wel makkelijker objecten te bedenken.

Ik zou er niet teveel drukte om maken en 6x heen en weer fietsen terwijl er nog nauwelijks iets aan de hand is? Tijd over zeker?

Lekker laten staan, en evt. wat extra hooi/brokken geven.

Als je terug komt van je oma kun je ook even vragen of jullie op de terugweg even langs de weide kunnen rijden.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:01

Die van mij staat ook gewoon in de wei zonder toezicht. Vorig jaar ook al en dat ging goed. Ze gaan zelf wel achter op de wei staan hoor!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:06

Vind het idee van Fjordnina wel een goede :j
Ik ben vanavond ook niet thuis maar een vriendin gaat snachts nog even langs om te zien hoe ze er bij staan :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:18

Ik ga ook voor het idee van Fjordnina.
Niet teveel zorgen gaan maken, dan ben je alleen maar gestrest en heb je geen leuk uiteinde!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 16:29

nou niet dat ik tijd over heb..
eerder dat we vorige jaar na de n8 een geit zonder hoofd aantroffen.. deze had namelijk iets gegeten wat een harde ontploffing had.. rond om de weide ligt fietspad... en der komen daar dus juist veel jongeren met ilegaal vuurwerk omdat de politicie er niet makkelijk komt.
buren wonen 3 km verder op..
maar we hebben al een oplossing...

de mensen waar wij heen gaan hebben nog 2 oude stallen op de deel en dus nemen we hem mee..

groetjes

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:30

Mijne staan ook zonder toezicht. Ik heb ze aardig laat gevoerd vanavond, zodat ze wat te doen hebben. Verder ga ik er gewoon iets na 12en heen.... Maar eigenlijk hoeft het niet.
Het is meer dat er nu een jonge hengst bij loopt die het nogal spannend vind, dus even voor de zekerheid loeren of hij niet door het lint gaat.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:33

Super dat het is opgelost!!!

Naar bericht wat er vorig is gebeurt met die geit.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 11:57

JuravelOX schreef:
Super dat het is opgelost!!!

Naar bericht wat er vorig is gebeurt met die geit.

vandaar dat ik ook bezorg was over wat ik nou moet.. de pony zelf vind het vuurwerk op zich niet zo erg.. maar tja... die rot jongens.. toen we vannacht terug kwamen en de pony naar het weiland brachten lag er ook weer heel heel heeeeeeel veel vuurwerk in het land.. en dat is egt van alleen maar resten van neervallende vuurplijen etc

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:36

heb je 'm in de auto meegenomen? in je eerdere post staat dat je niet over een trailer beschikt. Dus was wel nieuwsgierig hoe je dat opgelost had.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:37

Nou maar goed dat jullie de pony mee konden nemen dan!!!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:39

Denk dat ze erheen gelopen is :+

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 17:24

nope..
die mensen hebben een caddy busje en de pony is een shet van 80 cm dus kon daar mooi achter in.. is ongeveer 10min met de auto en 30 met hem aan de fiets...
maar dat vond ik beetje griezelig met dat vuurwerk...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:26

Mijn haffie stond gewoon zonder toezicht in de weide, maak mij er nooti zorgen over.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 19:22

Marlis schreef:
Mijn haffie stond gewoon zonder toezicht in de weide, maak mij er nooti zorgen over.

dank denk ik niet dat jij ooit een met vuurwerk opgeblaze diertje in je weiland hebt aan getroffen zo als wij dit vorig jaar deden..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:40

japielover schreef:
Marlis schreef:

dank denk ik niet dat jij ooit een met vuurwerk opgeblaze diertje in je weiland hebt aan getroffen zo als wij dit vorig jaar deden..

Je zal bedoelen zoals jullie dat vorig jaar hadden, dat heb ik inderdaad niet meegemaakt maar als er gekke rondlopen kunnen ze ook andere rare dingen doen waardoor zo beest verongelukt.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 22:38

Citaat:
Je zal bedoelen zoals jullie dat vorig jaar hadden, dat heb ik inderdaad niet meegemaakt maar als er gekke rondlopen kunnen ze ook andere rare dingen doen waardoor zo beest verongelukt.

hoe bedoel je dit? dat laatste over gekke?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:23

Dat er genoeg mensen(gekke) rondlopen die op andere dagen ook hele rare/nare dingen doen met paarden

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 11:23

Marlis schreef:
Dat er genoeg mensen(gekke) rondlopen die op andere dagen ook hele rare/nare dingen doen met paarden

oww zo tja.. ik weet maar met oud&nieuw wilde ik gewoon exstra voorzichtig zijn..
en er zitten we wat bedrijven om heen waar hij staat maar ja die zijn de hele vakantie ook dicht geweest