Met winst verkocht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Met hoeveel 'winst' heb je je paard verkocht?

> -2000
2 (6%)
-2000 tot -1500
Geen stemmen
-1500 tot -1000
1 (3%)
-1000 tot -500
1 (3%)
-500 tot gelijk
3 (10%)
gelijk tot +500
4 (13%)
+500 tot +1000
3 (10%)
+1000 tot +1500
3 (10%)
+1500 tot +2000
4 (13%)
+2000 tot +5000
6 (20%)
+5000 tot +10.000
Geen stemmen
>10.000
2 (6%)

Totaal aantal stemmen: 29


MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Met winst verkocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 20:19

Ik was aan het nadenken over paarden kopen en verkopen. En wat ik mij hierbij afvroeg is of er bokkers zijn die paarden hebben verkocht, en hoeveel dit verschilde met de aankoopprijs.

Dus, ben je erop achteruit of vooruit gegaan, of ongeveer gelijk gebleven?

En kun je dan in een berichtje schrijven wat het paard aan toevoegende waarde heeft gekregen in de tussentijd.. bijvoorbeeld groen gekocht en nu kan die dit of dat, waardoor het verschil zo groot is geworden..

Hier was ik gewoon eens benieuwd naar!
Alvast bedankt!

ps. alles svp in euro's! (om alle getallen gelijk te houden Knipoog

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:26

mijn mogelijkheid staat er niet bij, namelijk 100 euro.
We hebben Sultan (shethengstje) voor 100 euro verkocht en hebben hem "gratis" gekregen bij zijn moeder (ze was toen nog drachtig).
het is niet veel, maar winst is winst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:28

Ik ben te gehecht aan mijn knollie, dus heb hem nooit verkocht.
Maar er zijn vaak genoeg kopers voor hem geweest en dan had ik de laatse optie aan kunnen vinken. (niet gedaan omdat ik hem nog heb)
En dat in minder dan een jaar tijd Lachen

Maar ach, geld is niet alles Lachen
Al krijg ik de indruk dat maar weinig mensen zo nog denken in de materialistische wereld.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:43

xxappiexx schreef:
het is niet veel, maar winst is winst.


En hiermee bedoel ik niet dat we alleen om het geld geven hoor, dit was ook de eerste keer dat we een van onze knollies verkocht hebben!
We kunnen nou eenmaal geen hensgt tussen 3 merrie's gebruiken. en bovendien hadden we er geen tijd voor.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:44

Al zou ik de onderste optie aan kunnen vinken, dan nog word Jumper nooit verkocht! We hebben dit afgelopen jaar te veel samen meegemaakt. Hij is een lid van de familie geworden. Ik ben sowieso een softie wat dat betreft. Zelfs Kiri met wie ik lang niet zo'n band heb, en waar ik eigenlijk nooit op rijd kan ik eigenlijk niet verkopen... (die is dus al 11 jaar bij ons...) Ik vrees dat het met Insley straks als de jongens te groot voor hem zijn geworden ook een drama gaat worden. Maar die gaat dan toch echt verkocht worden. Hij is nu 3 1/2 en dan dus nog hardstikke jong en te talentvol om in de wei te laten staan verpieteren...

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:06

Voor de mensen die winst gemaakt denken te hebben: rekene eens uit wat je eraan uit hebt gegeven. Hiermee bedoel ik: stalling, onderhoud, wedstrijden enz.
Als je dit van elkaar aftrekt zal het tegenvallen..

Haha!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 21:15

Merel Blom schreef:
Voor de mensen die winst gemaakt denken te hebben: rekene eens uit wat je eraan uit hebt gegeven. Hiermee bedoel ik: stalling, onderhoud, wedstrijden enz.
Als je dit van elkaar aftrekt zal het tegenvallen..


Ik weet dat dit ook een onderdeel van de 'winst' is. Ik wilde er eigenlijk ook een zin bij doen van alleen in absolute waarden koop-verkoop, want de kosten van stalling, DA, en de rest zul je er zeker niet zo snel uithalen. Maar ik was hier alleen benieuwd naar de absolute waarden.

En Magic (ook van Antoinette) konden we zo;n 2 jaar geleden (voor alle blesures) ook erg goed verkopen (het 5 voudige dat we ervoor betaald hebben) maar ze mocht toen (en nu nog steeds) niet verkocht worden van ons. We hebben er nog te veel plezier van! (en ik vind dat dat het belangrijkste is). ondanks de blessures die we de laatste tijd hebben gehad..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:01

winst....alleen als je alle onderhoudskosten niet mee telt, anders heb je vrijwel altijd verlies.
Of je moet al de ene week een kopen en de week erop kunnen verkopen...... Dan zou je misschien winst kunnen maken.
Ik ga voor kostendekken, dus de 0-grens (als ik die al haal)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 00:05

Wil jij geld verdienen met de handel in paarden? Hahahaha, lamenielache, ik wil de eerste tegenkomen die een goede boterham kan verdienen aan paardenhandel en daarbij met de hand op het hart durft te zeggen die ie eerlijk zaken doet.
Ze hebben er een ander bedrijf/inkomsten naast (de meesten) of ze besodemieteren de zaak (de rest), veel anderen ben ik nog niet tegengekomen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 00:23

ikke schreef:
Wil jij geld verdienen met de handel in paarden? Hahahaha, lamenielache, ik wil de eerste tegenkomen die een goede boterham kan verdienen aan paardenhandel en daarbij met de hand op het hart durft te zeggen die ie eerlijk zaken doet.
Ze hebben er een ander bedrijf/inkomsten naast (de meesten) of ze besodemieteren de zaak (de rest), veel anderen ben ik nog niet tegengekomen.


uhhh, ik denk dat je mij helemaaal verkeerd hebt begrepen. misschien lijkt het zo door het stukje, maar dit is alles behalve wat ik wil.

Ik was gewoon benieuwd naar het verschil dat mensen hebben in koop/verkoop van hun paard. Je leest toch regelmatig dat paarden verkocht worden (bijvoorbeeld op EA). En door de wisseling van gulden en euro (vaak koop/verkoop) was ik benieuwd naar wat mensen ervoor betaald hebben en waar ze het voor verkocht hebben en wat het paard dan als toegevoegde waarde heeft gekregen.

Ik ben zeker niet van plan om geld te gaan verdienen in de handel van paarden (tenminste niet in de nabije toekomst en niet op professioneel gebied, waar zou ik het geld vandaan halen om te starten en het onderhoud?).

Dus sorry als het zo overkomt, maar deze poll was gewoon nieuwsgierigheid en niet om er uberhaupt iets mee te doen..

Lachen

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 09:14

Macavityl,

No offence, ik was een beetje balorig en kreeg allerlei visioenen van mensen die dachten binnen te kunnen lopen in de paardenhandel *LOL* *LOL* *LOL*
Ook voor de anderen, niet persoonlijk opvatten graag, het is zeker niet mijn bedoeling om op iemands tenen te gaan staan.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 09:41

ik denk dat je weining winst maakt, denk eens aan de kosten zoals voer ed, dan haal je er echt geen wist uit hoor of je moet het heel goed doen, eingleijk zit je dus naar mijn mening altijd met een verlies Haha!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 09:59

Daarom staat 'winst' tussen aanhalingstekens, misschien had ik het iets anders moeten formuleren (al weet ik niet hoe). Maar ik was benieuwd naar wat het paard allemaal nieuw kan en doet etc. waardoor je in absolute getallen (zonder onderhoud) 'winst' kan krijgen op de verkoop van een paard.
En ja, ik geloof ook van je voornamelijk met een verlies zit als alle onderhoud erbij geteld wordt.

Maar er hebben al een aantal mensen gereageerd zie ik, en ook in de categorie winst van 2000 tot 5000, maar geen verdere toelichting. daar ben ik nou juist benieuwd naar! *LOL*

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:04

Ik heb pas een pony voor de handel gehad(zaterdag weggegaan), ik ging ervoor om het kostendekkend te houden en dat is in ieder geval gelukt
Maar dan trek ik voer, stalling en herkeuring al van het bedrag af

Mijn eerste pony zat bij de verkoop ongeveer 2000 euro(4500 gulden) boven de aankoopprijs. Maar die heb ik wel naar het M2-dressuur, M-springen en M-SGW gereden. Heb hem 2,5 jaar gehad dus het was niet kostendekkend, zeker niet als je je startgeld en lessen meerekent...Knipoog

Ik noem het trouwens ook pas winst nadat je alle kosten eraf hebt getrokken *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:05

ik denk als je het zo zegt dat ik dan mijn paard kan verkopen voor ongeveer 2000 euro winst, maarja het is maar wat een gek er voor biedt.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:08

Ik heb trouwens gestemd op de optie van de handelspony, maar dat is netto *LOL* Bruto is het nog iets meer Knipoog
Die 2000 euro van Jamir kon ik niet meer stemmen (maar dat is alleen waardevermeerdering en geen winst Tong uitsteken )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:14

Mijn vorige merrie springpaard is voor een hele hoop geld naar Spanje gegaan.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:26

Ik heb mijn merrie met veel verlies verkocht..... *LOL*
Maar ze heeft een goed plekkie gekregen en het gaat nu leuk bij d'r huidige eigenaresse . Ik kon bij tijden helemaal niks met dat beestje en nu zit ze wel op d'r plek. Zonde van de centen, maar ik lig er niet meer wakker van hoor

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:33

Fleur is inderdaad echt wel wat meer waard geworden, maar heeft veel meer dan die waardevermeerdering gekost de afgelopen 2 jaar.

Denk dat je alleen winst kan maken als je groene paarden koopt en ze op een goed niveau kan afleveren, en dan nog alleen als je zelf stalling hebt.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:43

Merel Blom schreef:
Voor de mensen die winst gemaakt denken te hebben: rekene eens uit wat je eraan uit hebt gegeven. Hiermee bedoel ik: stalling, onderhoud, wedstrijden enz.
Als je dit van elkaar aftrekt zal het tegenvallen..


tja, dan hebben we dus gewoon verlies Haha! Maar da's wel logisch lijkt me.
Maar er werd hier gevraagd voor hoeveel meer (of minder) je je paard verkocht had.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:19

Merel, je hebt helemaal gelijk. Mijn eerste was een dom beest – sorry maar echt waar – en die heb ik met winst verkocht. Dat was wel leuk juist omdat hij zo dom was maar de koopster er gelijk op viel en de portemonnee trok. Heb er snel een strikkie omgebonden en op de trailer gezet.
Bij mijn tweede paard echter heb ik zwaar verlies geleden: niet omdat die minder waard was geworden, maar dat ik juist zo dol op dat beest was dat ik per sé een goed tehuis wilde, anders kon ik hem niet verkopen. Dat goede tehuis heeft mij duizenden guldens gekost, en het was elke gulden waard!

...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 74 bezoekers

cron