Ik heb nu een texas best westernzadel, maar dat blijkt waarschijnlijk niet helemaal goed te liggen. Die doe ik dan weg. Ja wat moet je met een zadel wat niet goed past.
Alleen nu weet ik niet wat voor zadel ik er voor moet terug kopen.
Ik heb een draver van 1,58 met een gevoelige rug. Op aanraden van de DA hebben we toen een western zadel aangeschaft omdat dat de druk beter verdeeld.
Maar ik zit te twijfelen of ik een westernzadel terug neem of een vzh of dressuur zadel.
* Een westernzadel omdat ik toch vaak lange ritten maak en het dan comfortabel zit. Het nadeel is dat dat ding zo zwaar is om leuk mee rond te slepen. Ja dan zou ik een kunstof zadel kunnen nemen maar dat wil ik niet ( nee ben niet kieskeurig ofzo
)* een dressuur zadel omdat ik dan toch lang met mijn benen kan zitten (medisch probleempje in mijn knieën) voordeel is ook dat het niet echt zwaar is maar een nadeel met een dressuurzadel is dat je in een bepaalde houding wordt geforceerd en dat is niet echt comfortabel bij lange ritten.
* een vzh. net zoals bij een dressuur zadel licht van gewicht maar het zit blijkbaar toch iets comfortabeler dan een dressuur zadel. Misschien om dan toch wat langer te zitten een vzh richting dressuur.
snappen jullie nou waarom ik niet weet wat ik moet doen? Ik hoop dat jullie mij toch wat handige adviezen kunnen geven om mij een beslissing te doen maken.
groetjes mandy
Mijn zusje haar pony past het zadel ook ineens niet meer
Ze verkopen ze bij BuitenZinnig in Bergschenhoek. Kijk maar op