bij voeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 18:09

hoi,

ik heb een pony die is 15 jaar en begint nu dus een beetje sloom te worden... gewoon haver bijvoeren gaat niet dan wordt ze dus heel pittig en komt omhoog...... het moet iets zijn dat ze lekker voorwaarts wordt.. wat ze nie altijd... ik voer nu slobber bij maar dat is meer als een lekkernijtje.... wie kan mij helpen?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 18:20

ja ik heb zo'n spul dat noemen ze meel
en dat is vanalles door elkaar.. sportbrokken, gedroogde mais, zemelen, en andere brokken en graan
want van alleen brokken zei me kennis dat ie daar pittig van word. ik heb een 25 kilo zak en die was 13 gulden

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 18:20

Hoi Ingrid, weet je zeker dat het door de leeftijd komt dat je pony sloom wordt?
Voedingssupplementen willen nog wel eens helpen. Kijk daarvoor in de catalogus van de Paardendrogist of op de site van bijv. Pavo.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 18:21

Hee Ingrid!
Hoe vaak rijdt je haar tegenwoordig? Misschien ligt het ook daaraan?
Je schreef dat je sinds kort ook verzorgsters hebt. Rijden die ook op haar waardoor ze anders rijdt nu?
Ik weet niet of het aan het voer ligt, het kan ook zijn dat ze sinds de mkz toen je zo weinig met haar kon doen, nog niet echt helemaal haar oude conditie terug heeft?
In ieder geval zou ik niet weten wat voor voer, wat krijgt ze op dit moment?
Groetjes, Dorine.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 18:37

misschien dat je van gewone basisbrok over kunt gaan naar havens dravers brok,dat is nml voor paarden die net iets extra's nodig hebben om goed te lopen

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 20:17

Wij voeren al heel lang alle paarden en ponys (ongeacht wat voor werk ze doen) met Havens Dravers sportbrok en het bevalt prima. Ook kun je misschien geplette haver of een granenmix bijvoeren als je toch wat anders wilt.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 21:00

nou ik rij haar nu niet meer zo vaak als toen ik haar net had ik rij haar nou 4 x in de week waarvan 2x les en 1 x concour... ik kan haar nie vaak rijden vanwege het hoesten en ze krijgt brok van agruniek 2 schep op een dag, 1/2 emmer mais en slobber dan.... ik denk dat ik of musli of zoiets bij ga voeren

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 21:10

ja ik heb ook van die musli oftewel meel

die moet je echt doen Lachen ik zei het toch
Haha!
*ttt wel naar yentl luisteren*