hoe belangrijk is een cap voor jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:10

In de lessen: ja altijd ... verplicht dus. Ik heb 2 jaar een kwpner gereden, en daar had ik m eigenlijk nooit bij op. Ze was nou niet wat je noemt een braaf beest maar ben er maar 1 x afgevallen (door een blij hupseltje bòven de hindernis... gelukkig toen mijn cap wel op, want ik vloog rakelings langs de standaard...)
Nee, in principe rij ik zonder... toch eigenlijk niet goed van mij he? Haha!

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:05

Ik draag altijd een cap. ik ben al enkele keren flink op mijn koppie gevallen en was wel blij dat ik er dan een op had. Om te springen en op wandeling draag ikook altijd zo'n bodyprotector. ik heb nergens last van het is enkel ee kwestie van gewoon worden denk ik. eerlijk gezegd vind ik rijden met een bodyprotector nog leuk vooral bij springen dan heb ik mijn rug mooi recht tijdens de sprong (denk ik zo)

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:19

in de manege draag ik hem, op buitenrit (ookal is het alleen ff stappen over de laan achter de stallen), met springen, op een drukke pony (en dan ook weer per paard verschillend he?) als m'n verzorgpony druk is en ik ben in mijn eentje op stal doe ik hem ook weleens voor de zekerheid op... maar meestal rij ik in de bak gewoon zonder cap... ik weet het... eigenlijk moet je gewoon met rijden...

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:49

HEEL BELANGRIJK
als ikn zonderf rijd val ik der altijd af en ben ik bewusteloos

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:11

De meesten hier op Bokt rijden wel met cap...raar want in mijn omgeving rijdt bijna niemand met cap. Dus doe ik het ook niet (raar he?)

Maar jullie hebben me wel aant denken gezet, ik ga morgen een cap kopen!

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:14

goed zo shaienne Haha!
maar op de stal waar ik eerst reed was ik in het begin ook de enigste die met cap reed. pas later kwamen er meer mensen die ook met cap reden.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:20

Ik rij 9 van de 10 keer met cap. Op de manege altijd en als ik les heb met 1 van mn bijrijdpaarden ook altijd. Als ik een keer een paard uitstap en ik heb mn cap niet bij me wil ik er ook nog wel eens zonder cap op stappen *fout*

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:02

Ik heb ook zo een championnetje. Haha!
Ik vind het wel belangrijk om een cap op te hebben, omdat het niet mijn eigen pony is waar ik op rijd. En ook al was het mijn eigen pony, dan zou ik nog steeds een cap op doen.
Ook al kan je paard nog zo braaf zijn, schrikken kan die altijd! En als je paard schrikt, kan je als nog je evenwicht verliezen, waardoor je valt. Ik noem nu maar een voorbeeld.
Ik doe een cap op, omdat het een voorzorgsmaatregel is. Dat is hetzelfde met een autogordel. Zekerheid bieden ze nooit, maar de meeste gevallen kunnen ze je beschermen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:10

Ik zal eerlijk zijn, ik heb n cap, die ligt in mijn kast en daar ligt ie goed.

Ik zet hem alleen op bij wedstrijden, of als ik op buitenrit ga.

Verders eigenlijk nooit, ook niet met springles ofzo...

De cap die ik heb is n oudewetse en die valt voor mij uit dus, veel heb ik er niet aan.

Ik ben mij er van bewust dat het niet verstandig is, en heb dan ook al enige tijd geleden besloten een goede aan te schaffen. Aangezien ik toch wel veel spring, en paarden blijven natuurlijk dieren.

Ben nu al n tijdje ruitersportzaken aan het af gaan om een goede uit te zoeken. Eerst ff informeren, want wil best geld uitgeven, maar dan natuurlijk wel gelijk n goede Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:25

Shaienne schreef:
De meesten hier op Bokt rijden wel met cap...raar want in mijn omgeving rijdt bijna niemand met cap.


Misschien antwoorden de mensen die niet met cap rijden ook niet in dit topic? Knipoog

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:07

Jawel, ik ben eerlijk...ik rijd niet (meer) met cap.
Ik heb er 3 jaar mee gereden. Maar elke keer hinderen ze in m'n beweging (Casco heb ik) en ze klemmen op m'n hoofd. Op de manege is het verplicht tot 16 maar "thuis" in de bak rijd in gewoon met m'n petje op m'n koppie...
Als ik val is dat pech...Haha!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:13

Tja, in ieder hoekje zit een ongelukje... is dat niet het spreekwoord?
Ik rijd eerlijk gezegd nooit met cap op. Is misschien wel heel stom... maar ik kreeg altijd zo'n jeuk op mijn kop van dat ding Scheve mond Gelukkig maar dat mijn paardje zo lief is. En trouwens het zou er ook idioot uitzien een westernuitrusting e.d. met zo'n dom hoofddekseltje.

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:20

Op mijn oude Ryanneke (27 jaar) rij ik eigenlijk nooit met cap. Bij haar is het zo vertrouwd. En ja er kan altijd wat gebeuren daar ben ik me van bewust maar voor mijn gevoel heb ik op haar net zoveel risico als wanneer ik op mijn fietsje deelneem aan het verkeer.

Op mijn kwpn-er reed ik eigenlijk altijd met een veiligheidscap. Zij was een stuk onberekenbaarder. Ik voelde me op haar toch een stuk veiliger met cap op.

En als ik straks Morrin zadelmak ga maken en beleren gaat ook weer de veiligheidscap op. Hij kent nog helemaal niks dus dan ga ik echt het risico niet lopen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:13

Ik rij altijd met een cap, wat voorn paard het ook is. Je weet maar nooit hoe een paard kan reageren, hoe goed je hem/haar ook kent.

sparkling
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:20

Ik draag hem altijd! op welk paard ik ook zit, en hoe braaf ze ook zijn!
Ik snap het dus echt niet dat er mensen zijn die geen cap dragen omdat het bijvoorbeeld niet zo mooi staat.

groetjes, sparkling

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:16

Ik draag wel een cap, het staat me heel stom, maarja veiligheid boven alles.

Alleen in de zomer is het zo zwaar irri en warm, maarja het is wel beter voor je, zelfs het braafste paard kan opeens gek gaan doen

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:17

Ja voor mij is het heel belangrijk. Zet dat ding altijd op hoe grote hekel ik er ook af en toe aan heb. Ik heb een vriendin die haar cap in de bak neerligt en zonder gaat rijden. Anders zit haar haar niet meer goed Lips are sealed . Ik zeg altijd als jij van dat beest afvalt kun je je haar misschien nooit meer goed doen dus zet dat ding op. Soms wil ze effe op Sienna ik zeg dan ook alleen met cap. Heb ,mensen gezien en wil dat nooit maar dan ook nooit mee maken. Met cap kan het ook fout aflopen maarje verkleint de schade en hoeft dan nooit te denken als ik mijn cap op had gehad hoe had de toekomst er dan voor me uitgezien. Die dingen zijn er niks voor niks. Hou je koppie er bij en zet je cappie gewoon op je koppie *LOL* .

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:43

Ik rij altijd met een cap. Als mijn moeder ziet dat ik zonder cap rij, wordt ze woest.
Komt nog bij dat de stolling van mijn bloed niet optimaal is. Dus als ik op mijn hoofd val, kunnen er gewoon rare dingen gebeuren. Nee voor mij altijd een cap. Heb de mensen op stal er ook geprobeert aan te krijgen. Nou ze vinden hte stom staan. Ja ik vind het best hoor maar van mij krijgen ze geen kaartjes als ze in het ziekenhuis liggen, hadden ze maar verstandiger moeten zijn. En als het nou allemaal nog goede ruiters waren, had ik gezegd oke,maar de meesten hebben toch echt wel een beetje probleem paarden (veel schrikken oid) . Ja en ik vidn dat je dan een cap hoort te dragen.

joyce25
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:25

Ik heb altijd zonder cap gereden, sinds kort sta ik op een andere stal en is het verplicht. En een paar weken geleden ging ik een bosrit maken en ja hoor ik ben er in de galop van af gevallen. Eerste wat ik dacht LANG LEVE DE CAP