Boomstammen in de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Boomstammen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 17:17

De paardenbeesten hebben schijnbaar behoefte om ergens aan te knagen en nu moet het hek van de bak eraan geloven. Een aantal planken zijn al bijna door geknaagd en een aantal hebben ze er maar gewoon helemaal af gesloopt, niet echt iets waar we heel blij van worden :D

Dus ik dacht ik geef ze iets om aan te knagen, een boomstam ofzo. Maar wat voor boomstam kan ik ze dan geven? Ik weet alleen dat je wilg kan geven, maar dat doe ik liever niet ivm doping. Dus ik zoek een alternatief.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:27

Takken van fruitbomen zijn altijd veilig!
Of een baal stro? Of lusten ze dat dan weer net niet?

Divine

Re: Boomstammen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:33

Berkenstammetjes. Die witte bast vinden ze erg lekker en ze zijn er een tijdje mee bezig.
Geen idee trouwens of dat doping-safe is... :?

Ni_na

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:35

Takken van fruitbomen!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:20

Hier knagen ze op een trekkerband. Daar leggen we het hooi in en als ze uitgegeten zijn dan gebruiken ze de band als reuzen bijtring. Ze zijn een en twee jaar, de twenters zijn aan het wisselen.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:15

Ik heb ook boomstammetjes van fruitbomen uit de tuin in de paddock liggen. Ze slepen ermee, knagen ervan, springen erover...ze zijn er in elk geval zoet mee..

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:26

Doping van wilgen?!?!?! Is dat serieus zo?

Ik zou goed uitzoeken welk hout je geeft, ook in verband met vergiftiging...

HeleenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:33

Lenneke,
Bij ons liggen berkentakken, ik gebruik ze als hindernis. Ze zijn ongeveer een 10 cm dik, maar de schors is er helemaal afgebeten.
Ook ik heb het probleem dat de paarden graag knagen aan paddock, stal, deur enz... Anti-bijtspray helpt echter niet.
Veel succes!
en wat dopingpositief betreft van wilgentakken: paarden moeten al een immense hoeveelheid binnendoen om boven de grens te komen. Ze krijgen heus geen volle gram salicylzuur binnen door aan de takken te gaan bijten.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 14:59

Het zal idd niet zo vaart lopen met de wilgen, maar ik neem liever geen enkel risico. De gevolgen zijn niet mals en je slaat jezelf toch flink voor je kop als je door zo iets onbenulligs wordt gestraft wegens doping.

Ik ga eens op zoek naar wat berkenstammen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:27

Wij hebben fruitbomen en als die gesnoeid worden leg ik de grootste takken apart en die worden in de loop van de tijd opgeknaagd :Y)
Ze hebben nu de keus uit vlier, appel en peer. Die pereboom vinden ze het lekkerste.
Als je anders eens informeert bij een kweker? Die snoeien ook vaak. Ze vinden het ook heerlijk om lekker aan te schuren :+