Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Mijn pony had trouwens ook nooit een dikke vacht en die stond ook gewoon altijd dekenloos Baileyheleen schreef:Nogmaals hartelijk dank voor al jullie tips! Echt geweldig. Het is gewoon een beetje een verwarrende wereld, omdat er zoveel meningen bestaan...
Om nog even door te gaan op het dekenvoorbeeld: de helft van de paarden op stal hebben geen deken, en de helft wel. Ik heb 8 dekens gekregen bij de aanschaf van mijn paard, dus de keus was vanzelfsprekend (op advies van de staleigenaresse ook). Maar nu zie ik dat paard door de wei sjouwen met zo'n ding (het paard van de eigenaresse heeft er 2 op), het lijkt me niet fijn rollen en hij krijgt onwijze scheurplekken (ik heb sinds kort zo'n ding voor onder de deken besteld). Maar ik weet natuurlijk niet wat voor wintervacht mijn paard krijgt (want ik neem aan dat het grootste nadeel daarvan zweten bij rijden is?) maar zou ik dan bijvoorbeeld volgende winter kunnen beginnen zonder deken, en als hij dan een hele dikke vacht krijgt, alsnog een deken pakken?
Hartelijk bedankt voor de tips over cursussen etc. Daar ga ik zeker naar kijken!