Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DubbelDun schreef:Idd een vuilwaterpomp. Bij de bouwmarkt heb je die dingen vanaf 50 euro.
Let wel dat je een aanzuigdiepte nodig hebt van minimaal 30 cm, soms zelfs 50 cm !!
Dat houdt dus in dat je een gat moet graven en dat is meestal niet bevorderlijk voor de veiligheid. Verder moet je ergens met het water naar toe kunnen; dus een sloot/greppel of lager gelegen weiland hebben.
En ook heb je stroom nodig; dus een veilig 'buiten' verlengsnoer (of meerdere).
Ik heb ooit zo'n ding gekocht om mijn paddock mee droog te trekken na een ernstige bui, maar bij mij werkt het dus niet omdat ik geen gat wil graven.
ikke schreef:DubbelDun schreef:Idd een vuilwaterpomp. Bij de bouwmarkt heb je die dingen vanaf 50 euro.
Let wel dat je een aanzuigdiepte nodig hebt van minimaal 30 cm, soms zelfs 50 cm !!
Dat houdt dus in dat je een gat moet graven en dat is meestal niet bevorderlijk voor de veiligheid. Verder moet je ergens met het water naar toe kunnen; dus een sloot/greppel of lager gelegen weiland hebben.
En ook heb je stroom nodig; dus een veilig 'buiten' verlengsnoer (of meerdere).
Ik heb ooit zo'n ding gekocht om mijn paddock mee droog te trekken na een ernstige bui, maar bij mij werkt het dus niet omdat ik geen gat wil graven.
Dat verbaast me niet en daarmee geef je voor TS al het antwoord. Je hebt geen schijn van kans. Het gaat vaak maar om enkele cm's water en daar kan de gemiddelde pomp niks mee.
Voor TS: al eens bedacht om je paard terug te zetten in het voer wanneer ze niks doet?