Bak leeg pompen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AngloArabier

Bak leeg pompen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 12:25

Bak bij ons op stal staat helemaal blank en ze doen er niks aan
Nu ben ik t toch wel ontzettend beu en wil graag zelf de bak leeg pompen
Meisje waar stal van is, kan met haar paard naar buiten maar ik kan dat met mn merrie vol energie niet vooral niet nu ze al tijdje niks doet en zo is er nog een paard die niks kan.

Hoe en welke pomp kan ik dan best gebruiken ??

joyce B

Re: Bak leeg pompen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:37

een vuilwaterpomp zou kunnen. Welke geschikt is hangt af van hoe diepe plassen je hebt. Meestal hebben ze wel een laagje van zo'n 10cm water nodig... Op het laagste punt plaatsen om weg te pompen zodat het van andere stukken daarheen stroomt werkt dan het best.
Vermogen heb ik geen verstand van. Dat kun je bekijken op de gebruiksaanwijzing, en gaat er meestal om hoeveel meter het water omhoog gepompt zou moeten worden of hoe lang de slang is.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:43

Echt heel toevallig dat je een topic hierover begint, want ik heb hetzelfde probleem!
De ondergrond is nog bevroren, dus ik heb niets aan de drainage nu.
Lees even mee, want mijn idee om de zwembadpomp erin te hangen werd niet enthousiast ontvangen... :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:18

Wij maken ons zwembad altijd leeg met een zwembadpompje. Die zetten we op een dun rekje zodat hij iets van de grond staat en dan kan hij vrijwel al het water weg pompen. Ik weet alleen niet of hij er tegen kan als er zand mee komt.

Ik lees ook even mee, mijn leenbak is ook vrij nat nu.

AngloArabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 14:10

zal eens opzoek gaan naar een vuilwaterpomp alvast bedankt voor de tip

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:11

Idd een vuilwaterpomp. Bij de bouwmarkt heb je die dingen vanaf 50 euro.
Let wel dat je een aanzuigdiepte nodig hebt van minimaal 30 cm, soms zelfs 50 cm !!
Dat houdt dus in dat je een gat moet graven en dat is meestal niet bevorderlijk voor de veiligheid. Verder moet je ergens met het water naar toe kunnen; dus een sloot/greppel of lager gelegen weiland hebben.
En ook heb je stroom nodig; dus een veilig 'buiten' verlengsnoer (of meerdere).
Ik heb ooit zo'n ding gekocht om mijn paddock mee droog te trekken na een ernstige bui, maar bij mij werkt het dus niet omdat ik geen gat wil graven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:53

DubbelDun schreef:
Let wel dat je een aanzuigdiepte nodig hebt van minimaal 30 cm, soms zelfs 50 cm !!
Dat houdt dus in dat je een gat moet graven en dat is meestal niet bevorderlijk voor de veiligheid. Verder moet je ergens met het water naar toe kunnen; dus een sloot/greppel of lager gelegen weiland hebben.
Ik heb ooit zo'n ding gekocht om mijn paddock mee droog te trekken na een ernstige bui, maar bij mij werkt het dus niet omdat ik geen gat wil graven.

Dat verbaast me niet en daarmee geef je voor TS al het antwoord. Je hebt geen schijn van kans. Het gaat vaak maar om enkele cm's water en daar kan de gemiddelde pomp niks mee.
Voor TS: al eens bedacht om je paard terug te zetten in het voer wanneer ze niks doet?

AngloArabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 20:43

Paard krijgt maar 2 handjes muslie (nature's best) per dag verder alleen hooi, maar dit is zo niet leuk meer is een paardje met onwijs veel energie en daarbij om nu al vanaf november niks te kunnen is ook echt niet leuk !!!!

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:01

ikke schreef:
DubbelDun schreef:

Dat verbaast me niet en daarmee geef je voor TS al het antwoord. Je hebt geen schijn van kans. Het gaat vaak maar om enkele cm's water en daar kan de gemiddelde pomp niks mee.
Voor TS: al eens bedacht om je paard terug te zetten in het voer wanneer ze niks doet?

kijk eens op deze website: http://www.rentpartner.nl of http://www.boels.com

dit zijn verhuurmaatschappijen,, ziten overal in nederland,, en een aantal van hun apparaten word verhuurt bij de Gamma's en Karwei's van NL

je moet onder het installeren zoeken btw..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:46

waarom kan je paard niet in de natte bak staan?
Dan maar natte voeten, maar het kan z'n energie wel kwijt.
Doe ik ook altijd, dan zijn ze er ten minste even uit geweest.

Verder een gootje graven zodat de dikste plassen eerst weg zijn.
Zit er drainage in de bak, zo ja, is deze wel goed open of zitten de buizen verstopt?
En anders de bak zo gauw het kan vlak trekken of zand bijgooien.
Bij ons op stal is de bak afgelopen zomer met de kilverbak (met laser) recht getrokken en goed geegaliseerd, is het echt een heel stuk beter van geworden.