Ik heb geen stroom bij de stal,en ik heb voor de avonduren wel verlichting nodig.de stal is in de busch busch dus is het er donker,als ik ga lessen wil ik wel wat kunnen zien anders kan ik niet opzadelen ik ben ook nog eens nachtblind.Ik heb bij Conrad een solar lamp gezien en die reageerd ook op beweging.Iemand nog een idee?
als je lampen wil om bij te rijden en les te krijgen heb je wel wat vermogen nodig vrees ik. je zal dan met accu of batterij niet zoveel watt hebben. denk dat je dan al naar een generator\aggregaat moet! is er geen mogelijkheid dat je een stroomdraad door kan trekken? Alleen op stal zou je wat met die lampen op batterij kunnen werken,maar echt om bij te rijden heb je meer nodig.
Denk dat ze niet bij die stal rijd maar er moet opzadelen en naar de bak rijden?
Tinkerlady
Geplaatst: 26-12-09 10:26
Een aggregaat heb je ook die redelijk mobiel zijn en toch aardig wat vermogen leveren. Dan kun je hem meenemen zeg maar. Beetje handige kist of box omheen maken, goed isoleren en dan heb je een super handig ding met weinig geluid!
Succes!
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-09 11:06
Het gaat inderdaad alleen om het opzadelen en dan ergens anders lessen.
Misschien is een TL-lamp (geeft goed licht en niet duur in verbruik) aangesloten aan een autobatterij wat?
Nibbit
Geplaatst: 26-12-09 11:11
Euro of 10 dacht ik, kan ook 15 zijn geweest. Maar t geeft goed licht en er zit een haakje aan, dus makkelijk even op te hangen
Sjolvir
Geplaatst: 26-12-09 11:11
Nibbit schreef:
Ik heb een looplamp gekocht bij de Action, deze is oplaadbaar en heeft led lampjes.
Ja, fijn ding he!!! 8.95.... en doet het 4 uur na 4 1/2 uur opladen. Ik loop er ook mee rond, zelfde probleem, geen licht in stal.
edit: is op te laden op netstroom, maar zit ook auto lader bij!!!
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-09 11:12
Nou dat klinkt goed ik ga er meteen 1 halen maandag.
ikke
Geplaatst: 27-12-09 00:19
marleen_usar schreef:
Nou dat klinkt goed ik ga er meteen 1 halen maandag.
Hhhmmm, dat is niet helemaal hetzelfde als wat je suggereerd in je openingspost.
Wat wil je precies verlichten, wat is je budget en hoe mobiel moet je installatie zijn? Zonder deze antwoorden is elke suggestie een slag in de lucht.
Aggregaten zijn er vanaf 800W tot the-sky-is-the-limit en voldoen voor verlichting uitstekend, mits je de continu belasting op max 80% van de opgegeven max. belasting houdt. Het alternatief is verlichting via een omvormer op een auto-accu. Deze omvormers zijn er tot ong 3000W.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-09 10:03
Daar heb ik ook zeker wat aan,misschien eerst die van de Action halen en dan even verder kijken.