Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wij hebben zelfs voor de schaapjes van de overbuurman, die af en toe komen logeren, zo'n 170 meter schapengaas gezet. Sientje schreef:Van veel paardenbaasjes begrijp ik echter niet dat er vaak wel volop wordt geïnvesteerd in harnachement of kleding voor zichzelf, maar niet in fatsoenlijke omheining. Want met het verdwijnen van boerenbedrijven, worden veel voormalige koeien- of schapenlandjes nu voor paarden gebruikt, en daar staan nog steeds die ondeugdelijke hekken en het afschuwelijke prikkeldraad, met alle rotgevolgen van dien.

idd,jammer genoeg denken veel mensen daar niet aan....
_rosita_ schreef:Ik heb een godsvermogen uitgegeven aan palen, handvaten, oogjes, draad, stroomdraadapp en batterij etc etc om mijn wei veilig af te zetten. Het is koeienland van een boer. Het prikkeldraad mag ik niet weghalen, maar dat wil niet zeggen dat je niet 2 meter daarvoor een nette omheining neer kan zetten...
Jammer dat veel mensen dat achterwege laten en vaak nog met de mededeling dat het prikkeldraad niet weg mag..
De Anky en Scapa kleding, bandages en dekjes vliegen om je oren, maar een weiland fatsoenlijk afzetten ho maar
Sientje schreef:Geloof dat we het ontzettend eens zijn.![]()
Overigens huurden wij op onze vorige stal de stukken land, en ook daar hebben we de omheining goeddeels zelf aangeschaft (stonden al wat palen).

). Buren hebben prikkeldraad. aan die kant zetten we 1 of 2 meter daarvoor nog een rand met dik lint. De ene keer dat we t vergeten waren en de paarden naar buiten mochten op een mooie winterdag, heeft geresulteerd in een zwaar gewonde merrie met een giga beenwond omdat die in het prikkeldraad was gekomen. Brr.. Nooit meer!
Als ik dan op de terugweg ben van een buitenrit komen die paarden over het randje van dat weiland hangen, en elke keer hoop ik vreselijk dat die paarden niet in het prikkeldraad komen te hangen. Moet er echt niet aan denken, ook nog lekker met die lange manen er achter hangen.