Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cocktailtime schreef:nou als ik het negeer dan maakt die nog meer kabaal dan dat hij al doet. hij gaat er echt mee door totdat ik er wat van zeg.
Lalidan schreef:cocktailtime schreef:nou als ik het negeer dan maakt die nog meer kabaal dan dat hij al doet. hij gaat er echt mee door totdat ik er wat van zeg.
En hier heb je je antwoord waarom hij het doet, en dus meteen de oplossing voor je probleem. Door uiteindelijk iets tegen hem te zeggen, krijgt hij aandacht en wint hij er dus iets mee. Oplossing: negeren, negeren, negeren en nog 1000 maal negeren. Wat hij ook doet, hoe bont hij het ook maakt, blijven negeren!!! Pas als hij stil staat en normaal doet, praat hij weer tegen hem en krijgt hij zijn aandacht.
Het is wel een kwestie van volhouden, want door je eigen inconsequente gedrag (eerst negeren en uiteindelijk toch maar straffen wat eigenlijk een beloning voor hem is) heb je hem aangeleerd dat als jij niet reageerd, hij nog veel gekker moet gaan doen.
Succes!
kehdra schreef:Dat zou niet vaker dan een keer of 2 hoeven denk ik
Dat vind ik echt van het zotte hoor. Lalidan schreef:kehdra schreef:Dat zou niet vaker dan een keer of 2 hoeven denk ik
Ik denk dat dat veel vaker dan een keer of 2 nodig is, eerder een keer of 20, en misschien wel een keer of 200. Waarom? Omdat dit gedrag ontstaan is door inconsequent gedrag. Ze heeft hem gewoon aangeleerd dat hij zo aandacht krijgt, maar niet altijd. Dus het feit dat hij dit keer geen aandacht krijgt, betekend niet dat hij morgen ook geen aandacht krijgt. En dus probeert hij het weer. En weer. en weer.
Dat is het voor het paard, de 1 op de 10 x dat je toch naar hem toe gaat om aandacht te geven. En slaan, roepen, aaien, snoepje geven. Het is allemaal aandacht. Kortom het paard bepaalt wat jij gaat doen (naar hem toekomen).