Arts uitgelegd dat liggend veel prettiger is voor het beest (en ook voor haarzelf) je kunt dan rustig "werken "en het beest is niet paniekerig of bang. Maar......algehele verdoving was wel een stuk duurder!
Voor mij geen probleem omdat ik altijd probeer uit te gaan van de meest diervriendelijke methode
Toen vertelde zij mij dat er nog genoeg mensen zijn die voor de goedkoopste manier kiezen omdat ze dan meer kosten kwijt zijn voor castratie en chippen b.v. dan dat ze voor een shetlander betaald hebben.
Toch heb ik hier veel moeite mee.....ik weet wel je kunt niet in ieders portemonnee kijken, maar als je een paard(je) koopt, moet je toch wel de consequenties aanvaarden daarvan!
Ze vertelde ook dat ze toch ook mensen tegenkomt die zeggen helemaal geen verdoving te willen voor het paard, omdat het dan te duur wordt!
Kun je je voorstellen....castreren zonder verdoving!!!....
De dierenarts heeft toen ook gezegd, dat hij dan maar een andere arts moest zoeken, want zij deed het niet zonder verdoving!! (mooi zo!!)
op zijn minst moet je een dier een plaatselijke verdoving geven, ze zei ook...tenslotteben ik een dokter voor dieren, dus wil ik ze ook zo eerlijk mogelijk behandelen!!!
Toch wel bizar dat sommige mensen zo kunnen reageren...het dier heeft niet veel gekost dus mag de behandeling niet veel kosten, moet het arme dier blijkbaar maar pijnlijden........En het ergste is nog dat het blijkbaar meer voorkomt dan wij denken! (volgens de da)

), maar met alle blessures ook weer gedaald