Strooizout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Strooizout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 13:34

Hallo,

Ik heb net een deel schoongemaakt voor mijn paard zodat ze toch buiten kan lopen met deze sneeuw.
Heb het al geprobeerd gewoon in de sneeuw, maar met haar ijzers voor schiet dat niet op.
Nou ligt er nog beetje strooizout wat niet goed weg te krijgen is. Daar gaat ze steeds aan likken..
Weet iemand of die schadelijk is? Is het strooizout te vergelijken met die blokken of gewoon zout?
Of zitten er erge schadelijk stoffen in?

Groetjes

hoop dat het hier goed staat, zo niet sorry!

Ibbel

Re: Strooizout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:59

Bij ons wordt 'veevoederzout' als strooizout verkocht. Dat zou betekenen dat dat dus iig niet schadelijk is voor vee. Ik heb geen idee of strooizout/veevoederzout pure NaCl is (keukenzout dus). Staat het niet op de verpakking wat er in zit?

Sannnn

Re: Strooizout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 14:02

Nee, dat is het vervelende. Alleen niet voor menselijk gebruik.. Daarom heb ik er ook weer binnen gezet.
Zal zo nog is goed kijken, misschien dat ik ergens overheen kijk.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:30

Ik zag een tijd terug bij de keuringsdienst van waarde (tv programma) iets over zout. En daar was een mededeelzame magazijnman, die vertelde dat het zout in de zakken strooizout hetzelfde was als dat in de blokken voor dieren zit. Maa rikw eet niet of dat voor al het strooizout geldt...
Zout strooien heeft overigens alleen maar zin als de sneeuw ook kapot gelopen wordt, zelfde als op de weg. Als er geen auto's over rijden, blijft het even glad!