We zijn gisteren bij een shet x welsh gaan kijken, m'n man en dochter zijn er hélemaal dol op. Het gaat om een schimmelmerrie'tje 7 jaar oud, 120cm groot ... Goed aangereden, braaf/mak, niet zo blij met het hoofdstel en gefrut aan 'r hoofd. Ze heeft beginnende hoefrot en hoeven zijn verwaarloosd, staart afgebeten door ander paard, is sinds september niet meer ontwormd of geënt ... werd ook al lang niet meer bereden, mijn dochter stuurde er zo mee weg. Vond het er wel goed uitzien qua maat voor haar (ietsje op de groei). Ben nu dus opzoek naar andere mensen met zo'n kruising wat hun ervaring ermee is en wat de waarde ongeveer is. Moet trouwens zeggen dat ik er niet zo van gecharmeerd was, maar da's mij persoonlijke smaak van uiterlijk ... schimmeltje zou nooit mijn eerste keuze zijn en het mini-arabje van koppie met een wilde bos grijzige manen van de shet erop
(maar dat vond zij dus GEWELDIG!), maar van mijn dochter juist weer wel. En omdat goede pony's geen kleur hebben ...
Verder is hij toch wat fijner gebouwd dan de gemiddelde Shetlander.

Jeetje dat vind ik echt veel te veel! Daar kun je een leuke welsh met papieren voor krijgen. Ik vind die prijs in guldens meer in de buurt komen, dus iets van 200 tot 450 euro zou ik een normale prijs vinden.

)
; zien er schattig uit (ondanks hun streken