Ik hou zelf niet zo van al dat gedoe met je paard, dus fysio, kraken en wat dan ook allemaal. Meer omdat er steeds weer wat nieuws bedacht wordt waar je dan klauwen vol met geld aan kan besteden. Op stal worden er af en toe clinics gegeven, de laatste was over massages met daarbij aansluitend het passen van zadels, oftewel kijken of de zadels daadwerkelijk wel pasten. Had mezelf niet opgegeven voor de clinic maar kon vanaf de zijkant een hoop meekrijgen. Leuk het 1 naar het andere zadel werd afgekraakt niks was er goed aan merk of geen merk, op maat gemaakt of niet. Zij hadden het systeem, dat was het enige wat goed was. Vond het jammer dat ze dat zo erg probeerden te verkopen.
Mijn ponie wordt af en toe ook gekraakt. Doet mijn instructrice soms na het rijden dan trekt ze aan dr staart en alles is weer lekker los. Ik moet toegeven je merkt het wel met buigen. Maar wat ik zo jammer vind is dat dit bij sommige de manier gaat worden van oplossingen zoeken bij het verkeerde probleem. Geen paard dat niet kan bewegen, maar de ruiter die alles blokkeert. Ik weet nog steeds niet wat ik van al die methodes moet denken. Misschien omdat ik daar niet 100% voor overtuigd ben nog. Dus als iemand mij kan overtuigen graag!!!
Wat vinden jullie van al deze mogelijkheden/manieren om je paard zo optimaal te houden??
.