hoe weidje omheinen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

hoe weidje omheinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 10:53

Ik heb een stukje wei, en daar zit nu prikkeldraad omheen.Ik wil er iets anders om gaan doen,wat kan ik dan het beste nemen.

StormJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:54

Het beste is een stevig hekwerk met een schrikdraadje erboven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 10:56

De palen die er staan zijn goed daar kan toch ook het schrikdraad aan vast, je hebt ook van dat band ik weet niet wat het verschil is?

Jessix

Re: hoe weidje omheinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:00

Ligt er maar net aan hoeveel geld je uit wil geven? Goede palen is wel belangrijk en je kan bijvoorbeeld voor schrikdraad kiezen. Zelf ben ik heel blij met mijn houten omheining van Schuurman. Dat was wel een grote uitgaven, maar ook duurzaam, veilig en super mooi.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:03

Ja zowieso die prikkeldraad weg. Dan kijken of de paaltjes stevig en hoog genoeg zijn. Voor een gemiddeld paard zou ik toch minstens een m40 hoge afrastering maken. Band of lint vind ik niets, is goed als je weide zich bevind binnen een nog beter afgesloten domein. Ik zou gaan voor houtwerk met een draadje

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:05

Als je het niet al te duur wil maken dan zou ik gaan voor drie rijen wit, breed lint.
Als je er lang plezier van wil dan zou ik houten balken tegen de paaltjes op timmeren, en daar voor nog een schrikdraadje spannen :)
En als er veel honden langs lopen, dan kan schapengaas ook handig zijn om onderlangs te spannen

StormJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:09

Aanvulling op MysticTinker, als je gaas gebruikt, neem dan gaas waar geen hoefjes doorheen passen. Maar neem fijn gaas, kijk ook uit als het gaas over een tijdje krom gaat trekken, er kunnen dan scherpe punten uitkomen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:10

Storm76 schreef:
Aanvulling op MysticTinker, als je gaas gebruikt, neem dan gaas waar geen hoefjes doorheen passen. Maar neem fijn gaas, kijk ook uit als het gaas over een tijdje krom gaat trekken, er kunnen dan scherpe punten uitkomen.

maar meestal is dat trapsgewijs e, onderaan zijn dat hele kleine openingen en die vierkanten worden groter eens boven

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 19:03

Waar kan ik het beste kijken voor schrikdraad spullen,ik ben echt een leek dus wil wel advies.Dus dat ik weet wat ik moet nemen,ik heb ook bij Agradi gekeken maar weet niet wat ik moet hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:05

bulck schreef:
maar meestal is dat trapsgewijs e, onderaan zijn dat hele kleine openingen en die vierkanten worden groter eens boven

Dat is schapengaas en hiervan zijn de metaaldraden te dun en de mazen te groot.
Niet geschikt voor paarden dus.

Als je het niet te duur wilt maken neem je breed lint . Persoonlijk vind ik dat veiliger én beter zichtbaarder dan koord.
Heb je meer geld kun je voor houten latten gaan.
Probeer eens een 2e hands partij op de kop te tikken, dat scheelt vaak behoorlijk.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:39

marleen_usar schreef:
Waar kan ik het beste kijken voor schrikdraad spullen,ik ben echt een leek dus wil wel advies.Dus dat ik weet wat ik moet nemen,ik heb ook bij Agradi gekeken maar weet niet wat ik moet hebben.

www.agradi.nl

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 07:27

Ze hebben een ako duo power en die is 100 euro,heb ik daar genoeg aan.Zou iemand voor mij willen kijken of kan ik het bij Agradi zelf ook vragen?

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 07:46

bulck schreef:
Storm76 schreef:

Nooit doen !!! Zelfs hier is mijn kwpn-er met haar hoef ingekomen tijdens het rollen !!!! Gelukkig verder niets gebeurt, alleen dat de hele draad losgetrokken was, maar het had veel erger kunnen zijn !!!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:39

Misschien even kijkje nemen op gallengher. Ik heb daar een boekje van en daar staan alle prijzen in een ook handig erbij geschreven welke omheining het beste is voor elke wei enz.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:56

En vóór je gaat bestellen even op de Duitse ebay kijken, daar is alles véél voordeliger ;)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:31

je kan beter schrikdraad nemen,
miss met nog plank in het midden
en anders gewoon houten planker, hek dus met daarboven zon witte band of lijntje schrikdraad

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:00

Het ligt eraan wat voor paard / pony er op komt , en wat de ligging is.

Is het rustig gelegen en zullen paarden niet snel op de weg terechtkomen + zijn het geen uitbrekers + weet je zeker dat je goed het stroom erop kunt houden , dan moet goed schrikdraad volstaan.

Het minimale dat ik zelf okee vind is minimaal 3 banen breed schriklint. Ik kies zelf dan voor bruin omdat dat niet zo akelig staat in de omgeving.

Maar als je er bvb. uitbrekers of Shetten bij hebt staan dan heb je een dikke kans dat wat stroomlint / draad niet voldoende is en zul je een stevigere omheining moeten plaatsen waar ze niet zomaar tussendoor kunnen glippen.

Heb je dan weer een knager dan moet je geen hout nemen , of een schuurder....dan wordt ook je mooie dure hek gesloopt en moet je toch nog iets van een stroomdraadje erbij doen zodat ze van je hek af blijven.

En heb je inderdaad allerlei honden die langskomen en in je wei terechtkomen , dan wil je ook wel iets van gaas om ze buiten (en Shetten e.d. binnen) te houden.

Maar gaas is hartstikke duur , hout ook (en dat rot toch weg na een tijdje) , dan blijft eigenlijk over gaas of kunststof. En dat is ook hartstikke duur.

Meeste mensen die ik ken kiezen dan ook gewoon voor flink stroom erop met minimaal 3 banen lint / koord.

korkman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:16

Goed hekwerk (dat wat niet 1, 2, 3 omvalt) met daaraan flink wat wat stroomdraad en evt. gaas is een vereiste. Als je alles nieuw gaat aanschaffen ben je een vermogen kwijt. Wij hebben alles 2e hands gehaald en het ziet er hier piekobello uit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 18:16

Waar hebben jullie het vandaan?

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:02

Als je genoeg geld hebt zou ik het zeker met hout doen, en een schrikdraadje erboven. Anders schrikdraad.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:41

marleen_usar schreef:
Waar hebben jullie het vandaan?

je kan het best gewoon goede 2dehands spullen kopen, ander ben je mega veel geld kwijt,
je kan bijv gewoon op marktplaats enz kijken ;)