Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
splash1999 schreef:Annemeik schreef:Bandages geven de pezen steun, mits je werkbandages gebruikt en je weet wat je doet.
dat kleine lapje stof geeft echt geen steun hoor. Dat is een fabeltje
Annemeik schreef:jumpiewumpie schreef:Mijn paard heeft kort geleden ook een peesblessure gehad,
veearts zei dat het goed was als je de pezen na het rijden gewoon even natmaakt met een spons.
Misschien een tip
en dat heeft nut op welke manier? dan geef je ze water om te groeien ofzo?
MRIIIS schreef:Ik heb even met de eigenaresse overlegd en zij gaf aan dat omdat de pony af en toe nogal wat rare sprongen kan maken en al een keer bijna z'n pees had gescheurd, bandages steviger zijn..
SusanH schreef:Peesbeschermers beschermen niet alleen veel beter (lees: bandages beschermen helemaal niet) maar de kans op oververhitting van de pezen is ook nog eens veel kleiner als met bandages. En als de pezen oververhit raken is de kans op blessures erg groot. Als je dus perse bescherming wilt gebruiken investeer dan in een paar peesbeschermers.
Annemeik schreef:splash1999 schreef:dat kleine lapje stof geeft echt geen steun hoor. Dat is een fabeltje
Ehm, als je een bandage verkeerd aanlegt kan dat kleine stukje stof wel degelijk drukkingen veroorzaken, dus dat het geen steun geeft lijkt mij onzin. Een goed aangelegde bandage kan vochtvorming (wat funest is voor herstellende pezen) tegengaan door tegendruk te geven. Mits je een goede werkbandage gebruikt. Fleece of katoen heeft geen nut.
MRIIIS schreef:Mijn bijrijdpony heeft een tijdje geleden een peesblessure gehad. Om deze reden krijgt hij voor het rijden bandages om, maar beschermen peesbeschermers niet meer dan bandages? Ik hoor het graag van jullie!
Annemeik schreef:splash1999 schreef:
dat kleine lapje stof geeft echt geen steun hoor. Dat is een fabeltje
Ehm, als je een bandage verkeerd aanlegt kan dat kleine stukje stof wel degelijk drukkingen veroorzaken, dus dat het geen steun geeft lijkt mij onzin. Een goed aangelegde bandage kan vochtvorming (wat funest is voor herstellende pezen) tegengaan door tegendruk te geven. Mits je een goede werkbandage gebruikt. Fleece of katoen heeft geen nut.