Mest ophalen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mitchall

Mest ophalen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 12:16

Ik heb even een paar topics doorgespit maar werd er niet echt wijzer van, ik heb dus een vraag, wat de titel vast
al duidelijk heeft gemaakt: Wat moet ik met 't mest doen ?
Zijn er speciale ophaaldiensten voor, doen die het door 't hele land ?
't is trouwens vlas, ik weet een 'ophaaldienst' maar die haalt alleen stro op :n
'k woon trouwens in Noord-Brabant, in de buurt van Gorinchem *D
Alvast bedankt !

tamary

Re: Mest ophalen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:17

Je fouragehandelaar zal wel een mestophaler weten, en anders de telefoongids doorspitten.
Andere optie is om boeren in de buurt te vragen of die het willen hebben. Maak dan wel duidelijke afspraken qua eventuele vergoeding en frequentie.
Vlas is wel moeilijker, omdat het niet voor de champignonteelt gebruikt kan worden. Je zal er dus waarschijnlijk meer voor betalen dan stromest.
Aan de andere kant : hoeveel land heb je zelf? Als je het composteerd en test wat er mist qua mineralen, sporenelementen en kalk kan het heel goed over je eigen land en in de tuin.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:19

Misschien moet je ff een stal in de buurt zoeken, zij weten vast wel iemand die het voor je ophaalt (tegen betaling uiteraard!)

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:34

Hier komt een loonwerker het (tegen betaling uiteraard) ophalen. Die rijdt het dan ergens anders over het land uit. Mag in deze periode niet dus ik spaar het op tot het weer uitgereden mag worden. De mest moet dan uiteraard wel op een bereikbare plek liggen.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 18:00

We hebben 2.5 hectare grond, alleen dat wordt al gemest door onze boer (die gebruikt z'n eigen mest)
Bij mijn manege heb ik 't gevraagd maar die kenden iemand die alleen stro ophaalt..
'k vraag (waarschijnlijk) maandag aan onze voerleverancier of zij iemand kent die vlas ophaalt ;)
Bedankt in ieder geval !