Heb evt. interesse om deze waterbak aan te schaffen voor onze inloopstal, maar ik heb nogal een gemengde kudde, de grootste is ca. 1.55m, de kleinste ca. 80cm. En ik vraag me af of zo'n kleine pony die bal wel goed naar beneden kan duwen om bij het water te komen.
Siggy
Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-09 11:10
Niemand die iets kan zeggen over deze waterbakken ????
Als het gewoon een bal is die ze in moeten drukken, moet die kleine dat ook wel kunnen. Ze kunnen immers ook gewoon uit een bakbak drinken waar ze het lipje in moeten drukken. We zou ik verschillende bakken ophangen, minimaal 2. Misschien voor de kleineren in de kudde een aparte drinkplaats maken? iets verder vooruit met een stang waar de kleintjes wel onder kunnen en de groten niet? Drinken uit zo'n bak lijkt mij namelijk meer tijd te kosten, om te voorkomen dat die kleintjes helemaal niet bij de bak kunnen komen...
WendyBZ
Geplaatst: 13-12-09 19:26
Ik weet het niet. Ik heb deze bakken een keer eerder gezien, ik vond zelf dat je behoorlijk wat druk moest zetten om bij het water te komen. Of het de shet lukt ligt denk ik aan de hoogte van de waterbak. Als die erg hoog is wordt het moeilijk...
En de bak mag dan tot -40 ijsvrij zijn, maar hoe zit het met de waterleiding er naar toe ??
Siggy
Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-09 11:24
De waterleiding ligt onder de grond, laatste deel kunnen we nog isoleren. Temperaturen van -40 zijn natuurlijk sterk overdreven, maar temperaturen van -15 tot -20 hoeven hier in de Eifel geen uitzondering te zijn. De bak komt in een goed beschutte inloopstal te staan, dus daar zal het ook nooit zo vreselijk koud zijn. Ik heb de firma al gemaild over die bak met die bal-afsluiting, maar krijg niet echt een antwoord. Denk dat het best zwaar zal zijn om een bal onder water te duwen, zeker met zo'n klein shettenneusje. Ik denk dat ik daarom toch maar voor deze waterbak zal gaan: http://www.rhmtrade.com/b_434.jpg
Deze heeft geen afsluiting, maar is wel geisoleerd en zou vorstvrij moeten blijven tot -15 Iemand hier ervaring mee ??
Waar ik werk hebben we alleen maar van waterbakken met een bal afsluiting dit is in de opfok stallen. De veulentje komen gemakkelijk bij het water en de grote paarden hebben er helemaal geen moeite mee.
Deze staan altijd op de hei voor de koeien en zo. Ik laat mijn paard eruit drinken maar hij snapt niet goed dat hij héél hard moet duwen. De ballen schieten ook vrij hard omhoog. Ik duw hem met mijn hand naar beneden maar vind ze veel te zwaar gaan. Zou het persoonlijk net gebruiken voor paarden en al helemaal niet voor een shet...