wie kent de swanenberg bodem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolanda7

wie kent de swanenberg bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 21:49

Ik wil een nieuwe buitenbak aanleggen.
Wie kent de swanenberg bodem ?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:53

Op mijn vorige stal hadden we een Swanenbergbodem in de 20x60 buitenbaan, longeerring en paddock. Weinig onderhoud en ik vond het superfijn rijden, lekkere vering erin. Anders bij Swanenberg informeren of er een stal in de buurt is met Swanenbergbodem waar je kan gaan kijken?

Jolanda7

Re: wie kent de swanenberg bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 21:59

Dank je ,doe ik.
Maar wil graag van meer mensen weten hoe het bevalt.
Het lijkt mij een goede bodem.
Twijfel nog over een eb-vloed bodem of een swanenbergbodem.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 13:28

Wij hebben op stal zo'n bodem in de 20x40 buitenbak, ik vind hem erg fijn. ::))
nu is alleen de hoefslag wat lager, waardoor er af en toe wat kleine plassen komen daar, maar voor de rest nog nooit een plas gezien.
erg fijn bereidbaar dus ;)

Jolanda7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 13:52

Weet jij misschien hoe lang die bodem er nu ligt ?
Ben benieuwd hoe hij zich na jaren houd.

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:26

Een Swanenberg bodem is een prima bodem ook na jaren gebruik. Geen enkel probleem , last van water krijg je niet meer en de bodem blijft super gelijk liggen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:21

Wij hebben een 20 x 60 buitenbak en een 20 x 40 binnenbak met de bodem, weinig onderhoud en blijft goed droog mits je drollen verwijderd natuurlijk :+ hier in de regio liggen meerdere bodems en ik meen dat iedereen wel tevreden is :D

Mercredi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:37

Wij hebben bij ons op stal ook een Swanenberg bodem, 20 x 40. Het is wel een bodem die veel water nodig heeft dus in de zomer moet je die wel sproeien. En de bodem is redelijk stroef waardoor een paard eerder zal struikelen. Maar als je de bodem goed bij (laat) houden dan kun je onder bijna alle weersomstandigheden prima rijden.

Bernadette86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:53

Wij hebben een swanenberg bodem afmeting is 20 bij 80. Wij kunnen eigenlijk het hele jaar door prima rijden. De bodem ligt er nu al 10 jaar in en wij hebben nog geen klachten gehad.
Wel moet je hem eens in de zoveeltijd laten omwoelen. Maar ik vind het echt een prima bak. In de zomer kan hij inderdaad wat droog zijn, maar dat heb je volgens mij in alle bakken wel.
De grote stukken mat die na verloop van tijd naar boven komen, moet je er even uithalen anders kunnen ze struikelen. Wat ik erg fijn vind aan deze bak is dat er nooit plassen water in komen te staan.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:57

Bij ons ligt er een swanenberg bodem in van 20x60 en bij de buurvrouw 1 van 20 bij 40. Bakken zijn tegelijk aangelegd en beide bodems liggen er nu 4 jaar in en liggen er nog super bij.
Je hebt weinig onderhoud aan de bak. Wij halen dan elke keer na het rijden de mest eruit en 2x in het jaar halen we de hoefslag eruit met de hand. Verder hoeven we er niks aan te doen :) We hebben helemaal geen last van plassen in de bak na een flinke regenbui en zelfs als het dagen regend is er geen plasje te bekennen. In de zomer kan hij wat droog worden, maar goed dat is net als wat Bernadette86 ook al zei...met welke bak heb je dat nu niet.
Wij hebben dan sproeiers langs de bak, dus zodra de bak dan aan de droge kant begint te worden, dan zetten we de sproeiers een poosje aan. Echt ideaal!

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:21

De Swanenbergbodem is een super fijne bodem, zeker ook voor het welzijn van het paard en je kunt er praktisch het hele jaar door fijn op rijden. Door omstandigheden is die van ons te koop.