Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ikdoemaarwat schreef:goh ik heb een bijna vergelijkbare situatie
ik heb een hengstje van 18 maanden
heeft tot voor kort met leeftijdsgenootjes in de wei gestaan
staat nu op een pensionstal tussen de volwassen en jonge paarden (hebben al hier hun eigen box)
waar winter weidegang niet mogelijk is
alleen mijn jonkie staat wel de hele middag buiten!
ik doe hem ook niet meer naar de opfok! no way!
daar heb ik hem juist vandaan gehaald en hij is er bar slecht uitgekomen
worminfectie, manenkam kompleet geinfecteerd, vierkante hoeven, wonden en kale plekken
oftewel ze hebben hem gewoon laten darren en ik heb het gelukkig nog op tijd gezien en hem weggehaald!
er is niks mis met een jonkie op een pensionstal,mits het beestje er genoeg uit komt en kan spelen met andere
al is dat een jong volwassen paardje

Lovely schreef:Brendariss, het zijn jouw zaken toch helemaal niet? Natuurlijk is het beter als dat beestje speelkameraadjes heeft en meer beweging krijgt, maar iedereen moet in de winter roeien met de riemen die hij/zij heeft. Mijn paard heeft de winters ook op stal gestaan maar kwam er dan twee keer per dag meerdere uren uit, met speelkameraadjes. Er zijn mensen die dit helemaal verkeerd vinden, maar voor mijn paard was het het beste gezien zijn karakter etc. Bovendien vind ik de meeste opfokbedrijven echt vreselijk slecht met van die fabriekshokken vol met jonkies waar maar half voor gezorgd wordt.
Lovely schreef:Je hebt het over een jaarling die niet van jou is en waar je niet voor zorgt op een stal waar jij niet staat. Dat klinkt niet erg als een situatie waar je wat over te zeggen hebt. Winterweidegang is ook de oplossing helemaal niet, misschien moet je kennis proberen om wat meer tijd voor haar jaarling vrij te maken om te zorgen dat deze meer zijn stal uit komt?
Brendariss schreef:Dat is dus juist de reden dat ik daar ben weggegaan, 1 heks zwaait daar de scepter, en het is altijd dringen om die paddock met pensionklanten, en wanneer er manegeles is mag er niet losgegooid worden. het is dus vrijwel onmogelijk hem los te laten gooien door andere mensen daar

meggiemeg schreef:Jonge dieren horen bij leeftijdsgenoten samen te zijn.
Een opfok lijkt mij daar de beste plek voor. Ze leren er enorm veel van wat de eigenaar later alleen maar weer voordelen oplevert!
Brendariss schreef:Lovely schreef:Je hebt het over een jaarling die niet van jou is en waar je niet voor zorgt op een stal waar jij niet staat. Dat klinkt niet erg als een situatie waar je wat over te zeggen hebt. Winterweidegang is ook de oplossing helemaal niet, misschien moet je kennis proberen om wat meer tijd voor haar jaarling vrij te maken om te zorgen dat deze meer zijn stal uit komt?
* ZUCHT*
het gaat hier niet om je gelijk krijgen of ik me bemoei met haar pony of niet,
Het is gewoon een vraag over paardenwelzijn.
Vraag me af of mensen er ervaringen mee hebben etc , en zo te zien hebben genoeg mensen dat!
Ik woon bijna naast die stal en heb er 10 jaar gestaan, ken die meiden ook al jaren van wie de enter is, ook prive, en nogmaals ze weet dat ik dit op bokt zet dus what the point?
Vraag hier niet om betweterig gedoe over of ik me bemoei of niet, vraag gewoon om ervaringen!