opzeg termijn stalling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

opzeg termijn stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 22:16

Ik hoorde dat je iemand 3 maanden de tijd moet geven om een andere stalling te vinden.
Klopt dit wel?
Ik heb een hele goede reden en wil daarom liever dat iemand die bij mij haar pony's stalt iets anders gaat zoeken.Ook om te voorkomen dat het escaleert en er ruzie komt,en dat wil ik niet.
Dus vandaar deze vraag.

shilady

Re: opzeg termijn stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:17

Ik vind 3 maanden heel redelijk

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:18

ik vind 3 maanden wel erg veel!

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:18

Normaal gesproken geldt er bij opzegging aan huurder wel een langere termijn als andersom. 3 maanden lijkt mij heel redelijk om iets anders te vinden met 3 pony's!!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:19

als het je eigen stal is heb je neem ik aan ook je eigen regels.
ik zou wel even tijd geven om een andere stal te zoeken, beetje druk erachter zetten, maar 3 maanden vind ik erg lang als je een goed reden hebt.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:20

Heb je daar niks over afgesproken toen ze bij jou kwam staan?

3 maanden is heel erg netjes, maar volgens mij mag het ook wel korter, bij mij op stal is het 2 maanden, mits er iets gebeurd wat ze echt niet accepteerd en dan sta je gewoon einde van de maand op straat, maar das nog nooit gebeurd :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:20

normaal gesproken is het een maand geloof ik. tenminste, dat is tot nu toe altijd het geval geweest op stallen waar ik gestaan heb

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 22:20

Het gaat nu nog om 2 pony's,Maar 1 ervan staat te koop dus dan nog om 1 pony.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:21

een maand is meestal vrij normaal.....

maar als het jouw terrein is zou ik gewoon eens een goed gesprek gaan voeren met elkaar

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 22:22

Ik heb wel regels maar daar word niet aan gehouden.
Zoals zelf voeren,zelf verzorgen,1ste week v.d. mnd.moet het stalgeld betaald zijn.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:24

ik heb iemand wel eens 2 uur gegeven. Geen contract, dan mag je dat zelf bepalen. We waren die persoon zo zat.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:25

reglement niet volgen = waarschuwing
nog niet, nog een waarschuwing

nog niet dan helaas spullen vertrekken en wegwezen...
gewoon tot het einde van de maand geven wil je schappelijk zijn

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:26

Caira schreef:
ik heb iemand wel eens 2 uur gegeven. Geen contract, dan mag je dat zelf bepalen. We waren die persoon zo zat.

Dit vind ik persoonlijk niet kunnen, ik vind die gene moet wel tijd hebben om een stalling te zoeken.
bij vriendin van mij op stal is er ook wel eens iemand in 1 week weg gestuurd. maar die hadden ze tot het einde van de maand gegeven.
ik zou zeggen laat der zo snel mogenlijk iets vinden en dan als ze iets anders heeft weg sturen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 22:27

" Caira"
Dat kan ik dus niet,zomaar meteen iemand weg sturen.
Al zegt iedereen dat ik der allang had moeten weg sturen.
Nu ben ik het zat en wil dat ze ziets anders zoekt.
Ze heeft geen contract hier.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:27

Britt_Sisi schreef:
Caira schreef:

Dit vind ik persoonlijk niet kunnen, ik vind die gene moet wel tijd hebben om een stalling te zoeken.
bij vriendin van mij op stal is er ook wel eens iemand in 1 week weg gestuurd. maar die hadden ze tot het einde van de maand gegeven.
ik zou zeggen laat der zo snel mogenlijk iets vinden en dan als ze iets anders heeft weg sturen.

Wat zij deed, dat kon niet, het wegsturen was een directe reactie daarop. Ik laat niet mijn relatie en leven verzieken door een pensionklant.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:30

Britt_Sisi schreef:
Caira schreef:

je moet wel een termijn stellen anders gaat ze nooit zoeken ;)

gewoon tot eind evan de maand geven, dan heeft ze dus nog 20 dagen, moet te doen zijn!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:32

Caira schreef:
Britt_Sisi schreef:

Wat zij deed, dat kon niet, het wegsturen was een directe reactie daarop. Ik laat niet mijn relatie en leven verzieken door een pensionklant.

ja oke, ik snap het wel.
maar toch vind ik dat ze tijd moet krijgen voor een stalling te zoeken
zometeen staat ze met paard en al op straat..

flicka09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:35

ik ben ook is op straat gezet met 2 paarden in me handen waarvan 1 nog nooit buiten was geweest.
dit allemaal door een verzorger!! sta je dan met je paarden in je handen heb geen tijd gekregen kon me spullen pakken en betalen en opdonderen!!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:37

voor mijn part zette ze hem in haar achtertuin. Sorry maar als iemand het dusdanig verziekt ga ik niet nog een dag, week of maand mooi weer spelen en zo iemand op ons erf laten. Als iets niet bevalt moet je ermee stoppen, anders blijft het door etteren. En dat is voor niemand aan te raden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:59

Em ik zou gewoon zeggen dat je wil dat ze zo snel mogelijk verhuisd en dat je haar maximaal 1 maand geeft. Lijkt me meer dan redelijk. Maar vertel haar wel meteen hoe sneller ze vertrekt hoe beter.

Ik vind wel dat je iemand wel de kans moet geven om iets anders te vinden. Tenzij die persoon zo ver over de schreef gaat.

In preciepe is het niet moeilijk iets anders te vinden. Alleen te nadele van de eigenaar dat het misschien even wat meer kost.
Maar daar hoeft jij niet mee te zitten.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:59

Nou ik heb ook mijn eigen stal en ik ben denk ik ook erg kort af op zo moment

ik kijk het aan ik zeg er 1 keer iets van als de 2e keer iets zie of wat dan ook is het meteen vertreken en dan kan ze hoog of laag springen

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:31

Ik vind 3 maanden ook wel lang.
Normaal opzeg termijn (als je als pensionklant op wil zeggen) is vaak 1 maand.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 10:23

Dus het is wettelijk gezien helemaal geen 3mnd. opzeg termijn?
Ik hoorde n.l dat het wettelijk was vast gelegd.
Maar dat is dus niet zo,miss. alleen als je een huur/stallings contract hebt.Het is niet zo dat ze over de scheef gaat,maar als haar paardjes van maandag tot vrijdag geen voer,water en verzorging krijgen kan ik dat niet langer aanzien.Het ene paardje moet elke dag ingesmeerd worden met zalf omdat die een ontsteking heeft.Word alleen op vrijdag,zaterdag en zondag gedaan.Dat vind ik zo zielig en onterecht.Dat is de reden waarom ik zeg zoek maar een andere stalling.Voorheen voerde ik deze diertjes,ook in het donker was ik er,maar voel me nu gebruikt.Ben wakker geworden en doe het niet meer.Ik vind als je paarden neemt moet je er ook elke dag voor zijn,toch?

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:15

wettelijk gezien is het een redlijk termijn, meestal is opzegging van de huurder 1 maand, maar andersom 2 maand. 3 maand vind ik ook wel erg lang, maar je geeft ze dan meer als genoeg de tijd om iets anders te zoeken. meestal staan dit soort dingen in een contract beschreven

guessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:53

Ik weet niet of daar uberhaupt wel iets wettelijk voor is vastgesteld. Volgens mij is ik op stal weg zou gaan is het een maand op zeg termein. Andersom zou ik dan denken dat het ook een maand is...